04-05-2019, 06:29 PM
(04-05-2019, 06:24 PM)Avantismo Skrev: Jeg ville ikke være nervøs overhovedet.
Når folk snakker om quartz og kvalitet så plejer altid lige at flette Seiko Tuna Can ind i samtalen.
Introduceret til 1987 med 7C46 quartz værket.
Hvis du køber et 2019 Seiko Tuna Can, så ligger der et 7C46 quartz værk i maven...
Nu skal det heller ikke forstås sådan, at jeg er nervøs som sådan ved at købe et ur fra 2007 (mit Pingo er fra 2009 og lever i bedste velgående) - man kan jo altid få udskiftet værket (selvom det nok bliver dyrt).
Men pointen er jo, at hvis du køber et 2019 Tuna Can, så ligger der et 7C46 quartz værk der formentlig er produceret i 2018 i maven af det, ikke ét der er produceret i 1987
Alt har vel en levetid - både mekaniske værker og quartz. Men det er svært at forholde sig til quartz værker, fordi de (i min begrebsverden) ikke kan åbnes og få udskiftet en fjeder, en skrue eller et tandhjul ! Måske er de sammensat af moduler, der så kan skiftes, men jeg ved det ikke ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)