Grand Seiko SBGA387 eller Rolex Explorer II 216570 Polar?
Tak for alle jeres input - jeg er helt i enig mht. Rolex hysteriet. Det er jo helt vildt og det er SÅ irriterende, at man ikke bare kan få lov til at gå ned til en forhandler og købe det ur man gerne vil have. I stedet skal man betale 50-100% i overpris på grey market Icon_head. Det nægter jeg! Tak for info vedr. MMWatches - jeg har også set på Facebook, at han har mange tilfredse kunder.

Jeg har længe gået udenom Rolex - primært fordi jeg syntes de var for små med deres 40mm, for store (DSSD) eller for uskønne (Yatch Master II) ;-) og derudover kan jeg som sagt godt lide at have noget som ikke så mange har. Der passer Explorer'en godt, mht. størrelse og udbredelse og så synes jeg det er et ur man både kan gå med til hverdag og til pænt brug.

God pointe med kasseformen på SBGA387 - det er jo lidt det samme, men omvendt så er det et andet værk som du siger og så har Kasuri'en GMT funktion (som jeg virkelig godt kan lide, men meget sjældent bruger :-)). Endelig, så er jeg vild med, at man både får lænke, to remme og foldespænde med til GS'en. Omvendt ser Explorer'en hammergodt ud på en simpel grå nato med en orange streg eller lign. :-) Det er ikke nemt!

@KOP: Tak for et fedt billede. Hvordan er Explorer mht. ridser? På mange af de brugte jeg ser, synes jeg, at der er ridser på lynetten. Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at GS lænkerne bliver ridsede bare man kigger på dem - der synes jeg mine IWC lænker er noget mere hårdføre.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Grand Seiko SBGA387 eller Rolex Explorer II 216570 Polar? - af onkeldunkel - 29-04-2019, 12:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)