25-04-2019, 10:48 AM
Hej alle
Min højt elskede farfar er desværre død. Jeg har derfor for nylig arvet et ur fra ham. Uret havde min farfar arvet fra min oldefar. Så uret har altid været i min familie - og det må jeg sige giver en meget special følelse når man holder det i hånden.

Uret er også et af de ure jeg kan huske fra jeg var lille og har nok også været en stor medvirken til at min interesse for ure startede.
Uret har masser af patina og misfarvet skive - men hvad gør det?
Her i sollys:

Jeg kunne dog godt overtales til at pudse glasset lidt
Bortset fra det så er det helt perfekt i mine øjne og vil blive i min besiddelse indtil jeg engang dør...
Bagsiden er også smuk:

Har i andre et/nogle ure som er et arvestykke?
Mange hilsner
Danny
Min højt elskede farfar er desværre død. Jeg har derfor for nylig arvet et ur fra ham. Uret havde min farfar arvet fra min oldefar. Så uret har altid været i min familie - og det må jeg sige giver en meget special følelse når man holder det i hånden.

Uret er også et af de ure jeg kan huske fra jeg var lille og har nok også været en stor medvirken til at min interesse for ure startede.
Uret har masser af patina og misfarvet skive - men hvad gør det?
Her i sollys:

Jeg kunne dog godt overtales til at pudse glasset lidt
Bortset fra det så er det helt perfekt i mine øjne og vil blive i min besiddelse indtil jeg engang dør...Bagsiden er også smuk:

Har i andre et/nogle ure som er et arvestykke?
Mange hilsner
Danny
Mvh Danny

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)