20-03-2019, 11:50 AM
Jeg har tænkt på om vores "nye" ure kommer til at ligne de vintage ure vi ser i dag? Det jeg mener er, at mange af de 30-40 år gamle ure man ser i dag er i en sølle forfatning - lumen er faldet af og/eller falmet, timemarkører eroderer, skiven eroderer, skrift på skiven er slidt, lænken kan knap hænge sammen osv.
Når jeg kigger på mit IWC Aquatimer, som trods alt er 14-15 år gammelt, så bærer det stort set ikke præg af at have været brugt (selvom jeg har brugt det meget) og med en let polering ville det se ud som nyt. Så hvad tænker I? Er kvaliteten bare blevet bedre eller kan vi også forvente af vores ure kommer til at se lige så sølle ud om 20-30-40 år? :-)
Når jeg kigger på mit IWC Aquatimer, som trods alt er 14-15 år gammelt, så bærer det stort set ikke præg af at have været brugt (selvom jeg har brugt det meget) og med en let polering ville det se ud som nyt. Så hvad tænker I? Er kvaliteten bare blevet bedre eller kan vi også forvente af vores ure kommer til at se lige så sølle ud om 20-30-40 år? :-)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)