24-12-2018, 12:31 PM
Jeg er ret meget til de tyske ure: GO, Nomos og ALS. De kan altså noget, de der tyskere. De dækker hele spektret rent prismæssigt og er man får meget for pengene, lige meget om man vælger det ene eller det andet. Hos GO og ALS fylder historien meget, og GUB tiden er et spændende kapitel at dykke ned I, som I bund og grund er en del af alle 3 mærkers historie, somveom Nomos er et helt nyt mærke. Det bygger designmæssigt på en anden tradition, og deres designafdeling ligger I Berlin, men Nomos er stadig håndværksmæssigt forankret i Glashütte.
Jeg er fristet til at sige, at det nok er de tre mærker, hvor man får mest for pengene idag.
Der er jo også de små tyskere som Rainer Nienaber og Dornbluth.
Så er der jo også lige JLC. For mig repræsenterer de det bedste af schweizisk urmagerhåndværk. Godt håndvært til rimelige penge. Tradition og fornyelse på tekniske område. Designmæssigt er de måske lidt konservative, men med en klassiker som Reverso, er der måske ikke det samme behov for store designmæssige vingeslag.
Der er en del flere mærker og ure, der også kunne komme med på listen, men hvis jeg skla begrænse mig, bliver det listen.
Jeg er fristet til at sige, at det nok er de tre mærker, hvor man får mest for pengene idag.
Der er jo også de små tyskere som Rainer Nienaber og Dornbluth.
Så er der jo også lige JLC. For mig repræsenterer de det bedste af schweizisk urmagerhåndværk. Godt håndvært til rimelige penge. Tradition og fornyelse på tekniske område. Designmæssigt er de måske lidt konservative, men med en klassiker som Reverso, er der måske ikke det samme behov for store designmæssige vingeslag.
Der er en del flere mærker og ure, der også kunne komme med på listen, men hvis jeg skla begrænse mig, bliver det listen.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)