Ure med ægte historie
#1
Lidt underlig titel, men har ved flere lejligheder hørt om ure med deres særlige historie og hver gang jeg har fået et nyt ur i hænderne, har jeg gravet lidt og der kunne kobles historie på mærket.

Lad os lige bevæge os tilbage i tiden, da de små virksomheder/urmagere producerede ure, hvor jeg forestiller mig at man selvfølgelig satte en ære i at leverer noget kvalitet, men ikke noget man ville gøre et stort nummer ud af, som man f.eks. ser i vores tid.

Der bliver holdt store events i vore dage med kæmpe fester og det kan til tider ikke blive stort og fint nok....man har i-scene-sat lanceringen af en ny udgave som engang var en tur på månen og hvis uret ikke har en historie så skaber man sig en, ved hjælp af de kendte  Icon_cool 

Når jeg har lavet lidt research og rammer årstal omkring 1900 eller før, så har det oftest ikke meget at gøre med mærket i dag, hvor der for det første er anvendt nogle helt andre produktionsmetoder i form af CADCAM og CNC bearbejdning, ja selv smøring af et ur sker automatisk ved nogle firmaer.

Skal vi ikke gætte på at dengang var et ur til at vise tiden og kan man forestille sig at der blev gået særlig meget op i hvad der bankede af værk inde i uret....jeg tror det næppe.

Idag går vi meget mere op i hvad der ligger af værk i vores ure eller hvordan ser i det ?

Kan man sige at det hele er blevet meget mere "hysterisk" i forhold til før i tiden eller hvad tror i ? 

Som sagt tidligere laver jeg research når der kommer et nyt ur og nogle gange bliver jeg skuffet og andre gange forundret og måske ligefrem begejstret.

Mit nye/gamle ur der er på vej har været lidt mere spændende at lave research på, hvor mærket Eterna faktisk er eller har været koblet til det firma vi kender så godt, der producerer ur-værker, nemlig ETA.

Det burde jeg måske vide, men det overraskede mig faktisk og er sikker på jeg kommer til at kunne lide den historie.  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar


Beskeder i denne tråd
Ure med ægte historie - af Miwes - 06-11-2018, 09:07 PM
Ure med ægte historie - af tg - 06-11-2018, 09:12 PM
RE: Ure med ægte historie - af Stensbjerg - 06-11-2018, 09:24 PM
RE: Ure med ægte historie - af Miwes - 06-11-2018, 10:31 PM
RE: Ure med ægte historie - af Stensbjerg - 06-11-2018, 11:19 PM
RE: Ure med ægte historie - af Michael F - 06-11-2018, 11:22 PM
RE: Ure med ægte historie - af Stensbjerg - 06-11-2018, 11:28 PM
RE: Ure med ægte historie - af Miwes - 06-11-2018, 11:56 PM
RE: Ure med ægte historie - af Stensbjerg - 07-11-2018, 09:10 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)