To ure kom forbi i meget forskellige prisklasser
Mit nye Maurice Lacroix er et lille fint ur og ønsket er at den bliver en lille perle i samlingen, med den lidt finere urmager kunst der er i den lille klokke. Det er set i forhold til hvad jeg ellers plejer at omgive mig med af diverse mærker.

Men uret er med sine 42mm egentlig i den nedre grænse for hvad jeg kan gå med og her tænker jeg på hvordan i andre har det med at gå lidt ned i størrelse på et ur i forhold til jeres nedre grænse. Jeg ved godt at der skal lidt akklimatisering til når man kommer fra de store klokker og så tager en mindre klokke på, men får i fornemmelsen af at et ur bliver for småt på håndledet eller tænker i at uret med sine 42mm ikke er et lille ur.

Uret er med en års kalender, kandidat til at sidde i en "batteri-drevet op trækkende, roterende fastholdende urkasse" og hvor finder man sådan noget til små penge, men okay kvalitet....nogen erfaring eller måske ligefrem et godt tip ??

Uret har siddet på gennem natten og de gange jeg har været vågen, har det virket fint med det selvlysende Icon_Up

Ved midnat skiftede datoen ikke og jeg kørte en ekstra runde for at få et skift, så det virkede som om at mekanikken ikke var gået i indgreb, men den ekstra runde og uret skiftede til den 27 spot on midnat...så er meget spændt på om den skifter normalt nu og frem Icon_e_confused

Ellers er jeg meget fornøjet over den lille nye klokke der med den smukke sølvfarvede skive og et rigtig flot layout med mange detaljer Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: To ure kom forbi i meget forskellige prisklasser - af Miwes - 27-10-2018, 08:26 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)