12-10-2018, 07:09 AM
(10-10-2018, 10:40 PM)Ian480 Skrev: Endnu en grund til at hade TAG![]()
Trodet ellers at det nu var Sellita der leveret værker til Tag
Ud af 5 - 7 forskellige mekaniske værker er det 1 til 2 af dem som er de rigtigt gode Seiko værker. Værk 6S37, så det er ikke Seikos billige værker. ETA leverer de fleste værker, menSelitta er også i spil på nogle Monaco modeller, da de laver billigere værker. De allerbedste værker til topmodellerne producerer Tag Heuer selv. Selv havde jeg troet at de ville bruge Sophod værker. ETA har bedt Sophod om at lave nogen af deres værker, da det er begrænset hvor mange værket ETA selv må producere uden for Swatchgroup. Dog er finden nu også fra ETA, at de producere omkring halve værket og så lader andre producerer resten, så ETA stadigvæk kan leverer uden for Swatchgroup. Personligt tror jeg det er hip som hap hvem der laver hvad. Det drejer sig kun om hvad matrailer, der er brugt. Både ETA og Seiko laver nogle meget billige værker, som ikke er noget at råbe hurra for, men hvis man vil komme ud til alle slags kunder skal man jo levere alle slags værker til alle slags mulige modeller. Jeg har dog mht quartzværker aldrig oplevet nogle dårlige værker. Uanset prisklasse bliver de værker j ved med at gå. Eksempelvis skagens ure har SWISS quartz værker i sig, om ikke alle, så næsten alle med batteri indikator og ud af over 100 solgt i min butikstid kom der ingen tilabge med problmer med værker. Til gengæld kom over 10 tilbage med glas, der var flækket af sig selv. Mener faktisk at fejlen var helt oppe på 20 % generalt, og det er det eneste mærke, der gav kunden nyt glas gratis når det gik i stykker. Det var nemlig nemt at se om glasset gik stykker af sig selv eller ved slag.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)