15-08-2018, 06:03 PM
(15-08-2018, 04:51 PM)Powerman Skrev: Jeg er ny i dette forum og egentlig ikke "ur samler" men har interesse for ure som et af de få "smykker" en mand kan gå med uden at rødme.![]()
Jeg er mest til SEIKO ure, da jeg er tilfreds med den holdbare kvalitet, de har vist sig at have. Jeg har 6 af disse smukke ure - ikke dyre og prangende - men maskulint designede. Jeg køber ikke ure som investering men udelukkende for at "følge med tiden", om jeg så må sige.
Nå, men jeg overvejer at købe et anderledes ur af et fabrikat, jeg ikke ved meget om, nemlig et MIDO armbåndsur. Jeg har nærstuderet det pæne udvalg i et lokalt center og faldet for urenes unikke design.
Er der medlemmer i dette forum, der har kendskab til dette mærke og kan supplere med en kvalificeret viden, som jeg kan få glæde af før et eventuelt køb? Kvalitet, genbrugsværdi m.m., også selv om der ikke er tale om investering.
MIDO ure har ikke et uoverkommeligt prisniveau, jeg mener at de ligger i omegnen af 7-10.000 kr., men det er jo også en slags penge.
Alle er velkomne til at bidrage.
Mido er et godt ur, som minder en del om Tissot - Certina . Hamilton - West End Watches. Flere og flere af disse ure har 80 timers gangreserve efterhånden. Især Hamilton. Så Mido laver gode præcise stærke ure.
Gensalgsværdi er ringe.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)