Rejseure med tidszoner mm. - vis hvad I har
Jeg har kigget på flere gmt'er gennem tiden, senest GO Cosmopolite, som jeg skrev om i en anden tråd, og nogle af JLC'erne, men oprindeligt var jeg meget fascineret af Ulysses Nardin og deres Dual Time. Hvor nogle urmærker gør meget ud af, hvor mange komponenter det har været nødvendigt t putte ind i uret for at få en given funktion til at virker, har UN's mastermind Ludwig Oeschslin gjort meget for at lave tingene så enkelt som muligt, og Dual Time var den første GMT, der kunne stilles både frem og tilbage, selv over dato. Ret avanceret og i sin tid ikke så voldsomt dyrt.

Det blev et af de rigtig mange ure, som jeg gerne ville have, men aldrig fik købt, men selvom Rolf Schnyder desværre er død, så er UN vist stadig ret langt fremme i skoene. Jeg tror ikke, at Oeschslin er inde over deres udvilklingsafdeling mere, men UN anderkender stadig deres gæld til en ret genial urmand på deres website.

Deres Sonata var/er iøvrigt et alarmur med en fantastisk lyd og mange fine detajer.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Rejseure med tidszoner mm. - vis hvad I har - af Larsb - 14-08-2018, 09:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)