14-08-2018, 12:27 AM
(13-08-2018, 11:41 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg har (selvfølgelig) et par GMT II'er:
Jeg rejser ikke så meget, som jeg har gjort tidligere; men jeg har også altid fundet dem super anvendelige.
Når jeg trækker et af dem op stiller jeg det altid så 24h viseren viser UTC, hvis kransen er i normalstilling. Så herhjemme står kransen så på hhv 1 vinter eller 2 sommer. På de viste billeder har jeg nok haft jævnlig kontakt med kolleger i Kina. Billederne er så taget først på aftenen herhjemme, hvor det er blevet over midnat derude i østen.
/Bjørn
Cool. Det er nu sjovt så mange forskellige måder der fimdes til at arbejde med tidsforskelle.
Det minder mig også om dengang jeg var en del af et hold, der skulle etablere mit daværende firma i Kina. Tidsforskellen gjorde det jo lidt ekstra ‘interessant’, oveni alt det forretningsmæssige. Det sjoveste var nu engang da vi skulle have vores tyske datterselskab med ind i arbejdet. Tal lige om kulturforskelle....hahahahaha.
Sent from my iPad using Tapatalk
(13-08-2018, 11:59 PM)jk Skrev: Jeg har to ure, som kan vise to tidszoner: IWC UTC ref.3251 og JLC Reverso Duo.
JK
To andre måder at løse tidsforskellen på. Direkte uden omsvøb i IWC regi og så en elegant/forfinet tilgang med Reversoen.
Sjovt at se - fede ure!!
Claus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)