28-07-2018, 11:19 AM
(28-07-2018, 10:55 AM)khbk Skrev: Hvordan opleves et CWC G10 på armen?
Efter at have set de mange billeder af det sorte CWC i Viborg, har jeg for første gang i lang tid fået lyst til et nyt ur; CWC G10 quartz uden dato, som står til £199 fra producenten.
Men er det for "lille".
Egentlig et irrelevant spørgsmål, da et G10 har den størrelse, som et G10 har.
/
Kristen
Det er helt klart et ur, der nok vil føles ret lille på armen i starten, alt efter hvad man er vant til - rembredden er 18mm og urets diameter er 36,5mm uden krone.
Men uanset dette, så er det også et ur, som jeg er voldsomt fristet af - det er totalt "no nonsense" brugsur. Kun vandtæt til 5 ATM og kan KUN vise tiden - nix weiter !!
Jeg ville dog personligt vælge at finde et brugt eksemplar på nettet - hvis man kan finde et ur, der har været udleveret til Royal Navy (bagsidekode 0552), så er de ofte meget velholdt - i modsætning til Royal Army, der er blevet udsat for lidt af hvert - bagsidekode W10 (General forces) eller 0555 (Royal Marines).
Kan man finde et med bagsidekoden 6B, har det været udleveret til RAF, men disse har oftest dato og handles ofte til højere priser.
Et fornuftigt G10 med tritium, der har været udleveret kan findes til priser mellem 700 - 1400 kr. på eBay. Dog kan det ofte betale sig at læse beskrivelsen grundigt, idet en del af disse ure sælges uden batteri og uafprøvede. Jeg ville gå efter et ur, der beskrives som funktionsdygtigt og i gang. Nye batterier kan købes via CWC, hvilket kan anbefales, idet disse har den rette spænding - isættes et batteri med f.eks. for høj spænding vil uret typisk gå for hurtigt !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"