05-06-2018, 11:15 PM
Super fedt, IMO det helt rigtige valg. Det er bare nogle super fede ure og jeg glæder mig til at se billeder (Kan stadig ikke uploade billeder fra Tapatalk?
)
Direkte adspurgt, svarer Richard Bliss fra Silvermans, a C står for "Cabot" og blev brugt på ikke issuede ure der udelukkende blev handlet retail. Det - og her citerer jeg direkte - "for the ease of tracability for servicing and repair".
Urene med C series ligger typisk i årene 2004, 2007 & 2008 (Ikke issue år, bortset fra ét enkelt dokumenteret fra 2004, som ikke havde C) og der findes osse charts over hvilke år urene har været, eller ikke været, issuet. C'et er iøvrigt droppet senere hen.
Men jo, due diligence er påkrævet ved issuede ure, og der er da nogle jeg hellere vil købe den slags ur af end andre.
Nevertheless, fedt valg og er sikker på at du bliver glad for det
(05-06-2018, 07:17 PM)pbr Skrev: Et lille kuriosum er, at hvis der foran lagerkoden er graveret et "C" (hvilket næsten altid er med en anden font eller tydeligt graveret efterfølgende), så betyder det at uret er udleveret (udskrevet af lageret) til en civilperson, oftest tilhørende de militære styrker - paradoksalt nok, så er dette større garanti for at uret er blevet udleveret indenfor det militære system, end hvis der "blot" er påført et "issue" nummer.
Direkte adspurgt, svarer Richard Bliss fra Silvermans, a C står for "Cabot" og blev brugt på ikke issuede ure der udelukkende blev handlet retail. Det - og her citerer jeg direkte - "for the ease of tracability for servicing and repair".
Urene med C series ligger typisk i årene 2004, 2007 & 2008 (Ikke issue år, bortset fra ét enkelt dokumenteret fra 2004, som ikke havde C) og der findes osse charts over hvilke år urene har været, eller ikke været, issuet. C'et er iøvrigt droppet senere hen.
Men jo, due diligence er påkrævet ved issuede ure, og der er da nogle jeg hellere vil købe den slags ur af end andre.
Nevertheless, fedt valg og er sikker på at du bliver glad for det
Keld

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)