15-05-2018, 02:41 PM
At finde et i fornuftig stand er bestemt muligt, eller finde en som trænger til service inden for 2 - 3 år er også muligt og så får du uret næsten som nyt ved service.
Mht holdbarhed, så hvis uret skal have fuld service ved jeg ikke hvordan Klarlund vil se på det. Jeg kender en, som havde et Tudor Sub fra 1976. Klarlund sagde at det for gammelt til service. Skulle det have den bedste service skulle det til fabrikken. pris ca. 10.000 kr. Det røg så til MC Mortensen i Herning og fik super service for 4.700 kr.
Så det har også noget med politik at gøre. Da der ligger ETA værk i disse ure kunne Klarlund ikke give det fuld service sagde de. Ihvertefald ikke det fra 1976. Og måske heller ikke fra 1994 - 1998.
Der er så andre urmagere der kan og vil.
Prisen er også stået af ift kvaliteten. Måske ikke som samler objekt, men der er ure i 15.000 - 30.000 kr. klassen med COSC værk og safirglas og er vandtætte til 300 - 500 meter. De er bedre. Endda med samme værk eller bedre værk/finere værk. Disse ure er helt nye.
Men som Ikon ur er det du kikker på jo helt i top, måske også ift priserne.
Men uanset hvad så er Tudor uret om det er fra 70 erne eller 90 erne bygget til hverdagsbrug. Bare de er velsmurte og har ikke alt for slidte dele i sig.
Personligt ville jeg kun have 1 lille bekymring og det er fremtidige servicemuligheder ved en AD forhandler. Jeg holder mig normalt til dem, selv om andre også kan være gode.
Dit Omega har 2 fordele . Det er med safirglas og så har det 2892 COSC ETA værk, som nok altid ville kunne få service.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)