06-05-2018, 12:53 PM
Hvis man søger på "Vintage Citizen" på Ebay, så kommer der bl.a. en myriade af tilsyneladende pæne men tydeligt redialede ure op fra sælgere i Indien - det virker som om at der dernede er en ren industri og jeg har fra flere sider hørt, at selvom de ser pæne ud på overfladen, så er det absolut ikke tilfældet hvis man åbner dem op. Man kan være uheldig at værkerne er repareret med klamphuggerløsninger og uoriginale og "håndfabrikerede" dele.
Ved ikke om det er tilfældet med de viste ure, men jeg tror at det er gamle ure der er "shinet op" uden hensyn til originaliteten + voldpolerede og redialede, så de ser pæne ud.
Ved ikke om det er tilfældet med de viste ure, men jeg tror at det er gamle ure der er "shinet op" uden hensyn til originaliteten + voldpolerede og redialede, så de ser pæne ud.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)