Hvor mange har en timer og hvilken skal jeg købe?
Hej Lars og tak for din udtalelse ang. proff contra billigt udstyr. Normalt er 98% af urmagere arrogante ang. den her slags og vil aldrig indrømme det, du gjorde - ikke en gang snakke om sagen, bortset fra at skyde med nogle idiot-jokes om den billige udgave, så som "den kan man bruge at koge kartofler med".
Det er lidt af den samme som billige ur contra dyre; de viser begge to tiden, kan justeres begge to indenfor COSC og forskellen kommer frem først i langvarig brug, finish, indpakning og et par andre ting som ikke har direkte forbindelse med gangen.
Og longbear: Jeg undrer mig ikke på at du ingen svar har modtaget fra sælgere når du spørger at "sender I nu også sikkert fra UK?". Og det pga. at på bugten kan du læse et rubrik som vist hedder "Hvor befinder varen sig" og hvis der står en UK adresse, så bliver den sendt fra UK. Hvorfor kan man så tro på det ? Fordi, snyder sælgeren med denne info, sender du en mail med screenshot til bugtens kundeservice (som, indrømmet, er lidt besværligt at finde frem til) og så er sælgeren på en gang og uden advarsler udelukket fra at sælge på eBay. Og jeg har ikke oplevet endnu at de vil risikere deres forretningsgrundlag med en lille ret ubetydelig løgn.
Samtidigt advarer jeg mod at bestille varer fra Wish. Der bliver sælgere IKKE straffet for at snyde købere osv. og muligheden for at du slet ikke modtager varerne er stor.

Mvh. John

(11-03-2018, 12:55 PM)longbear Skrev: @Lars

tak for info. Hvilke modeller har farveskærm - det er jeg ikke faldet over. Vedr. hævevinkel så kan de nyere Timegrapher indstilles mellem 30 og 70 grader. Ellers ligger forskellen vel også i præcisionen af målingerne; billig opløsning = 1s/dag kontra 0,01 s/d, som nok er unødvendigt for mig til hobby brug.

Indtil videre har jeg forsøgt at få de kære ebay.uk/de sælgere til at bekræfte at de rent faktisk sender fra EU. Selvom location = UK/DE, så er der nogen der skriver at de sender fra Kina.

ventetiden bruger jeg på at finde hævevinkler på mine ure, og har lidt problemer med mine rigtige vintage værker Lemania 15TL (2040), Junghans J88, Zenith 146 (Martel 749), og Hanhart 41, de giver umiddelbart ikke et hit ved første google men mon ikke yderligere dedektivarbejde / mails til div vintage urmagere kan løse det.

vedr. Twixt, så ser det ud til at der stadig er et marked for ur-check vhja billedgenkendelse. App'en er knap så smart som jeg havde forventet og ydermere tror jeg ikke de har optimeret den til funktion på iPhone X, idet det er umuligt at få minute track til at flugte med app'ens minute track. Jeg gætter på at der er noget med opløsningen på det nye kamera.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvor mange har en timer og hvilken skal jeg købe? - af TioMalo - 12-03-2018, 08:16 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)