Nye forretningsmodeller i ur-industrien (opdateret titel)
Citat:I de større byer (ikke København endnu...) er der masser af ‘brand boutiques’/‘flagship stores’ enten ejet 100% af mærket eller i partnerskab med lokale. Men de når jo kun folk, der bor eller besøger de byer.

Derfor er det vel kun naturligt - hvis man som mærke ønsker mere viden om og et mere direkte forhold til forbrugeren - at begynde at sælge over nettet. Men der er masser af ting de skal løse, som f.eks. en kundeopleve, der skiller sig nok ud.

Alternativet for rigtigt mange mennesker, der gerne vil have et luksus-ur er jo i dag at køre til den nærmeste større by hvor der enten er en forhandler eller en ‘boutique’. Selv i lille DK kan det blive til noget af en køretur.

En anden årsag til egne butikker og netsalg er vel også at se om man kan beholde en større del af profitten selv og samtidigt sikre prisniveauet på ens produkter. Der er ingen mellemmand, der skal have fortjeneste og som kan give rabatter eller sælge til grey market.

Nå, det bliver da spændende at følge. Det lyder f.eks. også til at Cartier laver egen butik i København. Så det er så småt i gang.

Claus

Det er rigtigt, men som du også selv skriver så flagshipstore ikke altid ejet af det pågældende mærke. Jeg ved fx at IWC butikken i Amsterdam er ejet af Gassan. Derudover i den by jeg bor i (Wiesbaden, Tyskland) der ligger der en "alm" highend urbutik lige ved siden af en IWC butik, og når man ringer på døren til IWC butikken, så kommer ejeren af den anden butik og åbner. Så hvis ønsket er at skære et led af (retailers), så tror jeg stadig der er et godt stykke at gå endnu.

Jeg er ligeledes også spændt på at se hvordan det ender, nu hvor de har jo modsat mange andre goder, har en "speciel" købsoplevelse. Mens jeg skriver dette kommer jeg dog lige i tanke om at vi her i huset spec'ede og købte/bestilte vores sidste bil online, og den koster en del dyre ure ;) også selvom bilerne i Tyskland er halvpris Icon_blink så mon ikke også det er den vej det kommer til at gå med urene...
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Artikel om Hodinkee med lidt nye vinkler på ur-industrien - af ultoman - 20-02-2018, 10:54 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)