19-02-2018, 03:19 PM
(19-02-2018, 02:31 PM)mojohe67 Skrev: Spørgsmålet er jo så bare om urmærkerne vælger denne løsning fordi de :
1) Vil tjene ekstra penge
2) Ikke vil have siddende på sig at de sender noget retur til kunden der ikke er 100% i orden.
Eller begge?
De ønsker, som Rolex, at tingene nærmest skal være så tæt på som nyt uden at skifte alt ud. Det er deres filosofi og de værner om kvaliteten af mærket. Ligesom andre store brands. Selv Breitling kan finde på at skifte skive og visere ved service. Ved ikke om de ligefrem kræver det hvis de finder det nødvendigt og kunden ikke vil.
Servicecenterne har så travlt, så jeg tror ikke på den med at de skal bare tjene en del penge. Klarlund og Swatchgroup var begge booket op i over 10 uger, så begge steder fandt ud af sammen af Swatchgroup i Tyskland var de hurtigeste.
Jeg kune i øvrigt hos Klarlund selv vælge kun at få skiftet krone og kronerør uden trykprøving. Eller med trykprøvning eller fuld service. Der var disse 3 valgmuligheder. Måske kunne Halse gøre det på 5 uger. Hvem ved. Men nu er jeg på Sjælland.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)