12-01-2018, 04:38 PM
(12-01-2018, 03:39 PM)aammat Skrev: Dine reparationer på stellet vil i en syns situation giver dig problemer og så er der ikke fri tuning på indregistreret køretøjer..
Så det nemmeste og billigste for dig vil være at beholde den som knallert..
God fornøjelse med restaureringen..
Sendt fra min NX511J med Tapatalk
Tak
Reparationerne kan ikke ses med mindre du er Yamaha FS1 specialist og specifikt ved hvad du skal kigge efter. Selv der vil det være svært at vurdere nogle af dem, om det er en reparation eller om det originalt.
Den generelt letteste rep at spotte på et FS1 stel, er "øret" til udstødningen som kan være skiftet, dette er en normal reparation som er udført på rigtig mange FS1'ere. For at afgøre om det er en rep kan der ses efter en svejsning på bagsiden, måske er den ikke slebet helt ned så den ikke længere er synlig. Dog er jeg overbevist om at denne rep, selv om den bliver opdaget i synshallen, ikke vil skabe problemer. Andre normale reparationer på et FS1 stel kunne være diverse aksler bl.a. til støddæmpere og her vil det være umuligt at afgøre om det er en rep, så længe det er gjort ordentligt.
Ved syn af veteranbiler, bliver det efterhånden svært at finde et eksempel, som ikke har fået udskiftet et stykke panel med hertilhørende uoriginale svejsninger. Her har jeg aldrig hørt om problemer, så længe det selvfølgelig ser fornuftigt ud. Dog er jeg er åben for eksempler...
Mht. fri tuning er jeg helt enig, som nævnt accepteres de "ændringer" som den kørte med i udlandet. Ændringer i anførselstegn da den blev ændret til danske forhold ved at neddrosle den og det er disse neddroslinger der må fjernes. Det er ihvertfald min forståelse af reglerne.
Hvis jeg ikke husker helt forkert må man vist tune køretøjer med 20%? I beregningen tages vist udgangspunkt i hestekræfter. Yamaha FS1 var kun knallert i Danmark i andre vestlige lande var det en MC. Oprindeligt havde FS1'eren 6 HK, derefter neddroslet til danske forhold. Så hvis en emsig politimand vil kalde en stoppet Yamaha FS1 med plader på til syn og på rullefelt må grænsen ligge på 7,2HK?
På knallert forumet er der flere eksempler på at disse har fået nrplade på og samtid er "tunet". Prisen på indregistreringen skulle udover en nummerplade være begrænset da told og afgift i langt de fleste tilfælde skulle bliver ligmed nul, sikkert pga. den lave nypris formoder jeg.
Vh
Frans
Frans