Klarlund ikke længere officiel forhandler af AP
(05-01-2018, 01:31 AM)jk Skrev: Om VC Overseas er en tand bedre end AP Royal Oak, kan jeg ikke afgøre. Jeg har desværre kun den første udgave af VC Overseas Chrono ref. 49140, som jeg kan sammenligne med min AP RO ref. 15300. IMHO er der mere tool-ur over VC - også uden chronograf - og mere dress over AP. Lænken på RO er bare uovertruffen kunsthåndværk.

Supe lækre ure Icon_Up 

Og jeg har det på akkurat samme måde mht tool- versus dress-ur når jeg sammenligner VC overseas og AP RO. Faktisk er det netop en af årsagerne til at jeg mest er til AP RO fordi at det virker mere dress-agtigt samt at designet generelt tiltaler jeg mest Icon_cool  Plus at designet på AR RO må siges at have 'overlevet' tidens tand og fremstår stort set uændret siden introduktionen i '72, hvorimod VC overseas virker som om at den stadig søger at finde sin egen/rette hylde rent design-mæssigt - nu på 3. generation Icon_blink

Ingen tvivl om at det ville være fantastisk at have begge, men det er nok ikke så realistisk med de nuværende liste-priser Icon_e_confused Icon_e_biggrin1

Hvad angår AP RO så er det nok også netop den hvide skive du fremviser her, som jeg hælder mest til. Efterhånden findes RO med fire forskellige farveskiver (blå, sort, grå og hvid) - men hvid virker for mig som den der er mest dress-agtigt og den der umiddelbart virker bedst (selvom den klassiske blå ikke er helt skidt heller, men denne er for det første næsten umulig at få fingre i plus virker lidt mindre dress-agtig).

Dette skal dog også ses ud fra, at mine andre ure har mørke skiver (sort eller blå), så "samlingen" savner lidt lysere farver Icon_e_biggrin1
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Klarlund ikke længere officiel forhandler af AP - af Kongelunden - 06-01-2018, 11:37 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)