The one.
Dejlig tråd, som tidligere har givet en del spændende læsning når lign. har været oppe. Min egen historie er faktisk ikke særlig interessant, men det plejer jo ikke at holde mig tilbage Icon_lol

Som mange herinde der kender mig ved, har jeg set et ur eller to siden min interesse for ure tog fart for godt og vel 15 år siden. Men skal jeg vælge det der betyder allermest for mig, så er det et Seiko min kære hustru på eget initiativ købte som en fødselsdagsgave for netop små 15 år siden. At hun så efterfølgende har haft perioder hvor hun bitterligt har fortrudt, er en anden snak. Men når hobbyen pludselig fylder så meget i hverdagen, et der bruges timevis hver dag, samt næsten ikke tales om andet, er det nok ikke så underligt. Det har jeg dog fået rådet bod på efter at have afhændet hjemmesiderne (for dem der ikke kender mig, havde jeg tidligere et par hjemmesider om ure) og dermed kommet tilbage til et "normalt" hobbyplan. Det har også betydet at passionen for urene er tilbage, men mindre tid bruges på det - til alles glæde Icon_blink

Nå.... tilbage til emnet. Som nævnt købte mit hustru et Seiko Arcture Titanium Kinetic til mig i fødselsdagsgave, hvilket betød jeg gik på nettet og begyndte at læse om ure, hvorefter det tog fart. Og på trods af ure i flere prisklasser gennem tiden (og nu) er der reelt kun et ur der aldrig ryger nogen vegne, nemlig det pågældende Seiko. Det er nu heller ikke et ur der repræsentere nogen videre værdi for andre end mig. Udover det, har jeg gennem tiden haft to andre ure jeg reelt ville betegne som "keepere", hvilket for mig betyder ure man ikke kan forestille sig at sælge. Ikke desto mindre er det ene (AP15400) nu alligevel solgt, da pengene gik til en anden hobby - nemlig gamle motorcykler og det andet har jeg nærmest lige fået (Omega Speedy Tuesday). Med mindre et eller andet ændrer sig markant med min interesse, økonomi eller andet i den stil, har jeg en klar forestilling om at det bliver LÆNGE.

Jeg har lige snuppet et par billeder fra nettet af de to relevante ure, da jeg ikke har dem begge her.

Seiko Arctura Kinetic Titanium
İmage

Omega Speedmaster (Speedy Tuesday)
İmage
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar

Beskeder i denne tråd
The one. - af Stensbjerg - 20-12-2017, 06:20 PM
The one. - af cfnissen - 20-12-2017, 07:36 PM
RE: The one. - af Stensbjerg - 20-12-2017, 07:53 PM
RE: The one. - af KimT - 20-12-2017, 10:21 PM
RE: The one. - af Miwes - 20-12-2017, 10:49 PM
RE: The one. - af Larsb - 21-12-2017, 05:35 PM
RE: The one. - af cfnissen - 21-12-2017, 07:12 PM
RE: The one. - af Stensbjerg - 21-12-2017, 05:46 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)