The one.
Det blev forslået i en anden tråd at der burde laves en tråd hvor man fortalte om det ene ur/ man har ejet eller ejer 
som bare har den særlige plads i ens urhjerte, Jeg syntes det var et super forslag, så for at sikre at tråden startes op, lægger jeg for.

Jeg har på min urrejse været igennem forskellige ure hvor et par stykker af dem har været et par af dem som man som urtosse "skal" igennem.

Mit første dyrere ur var en Quartz Omega Seamaster (med 2254 lay out) og jeg har efterfølgende også haft ref. 2594.5200. Seamaster vil derfor altid for mig stå som et lækkert godt ur, det store men, er blot at jeg oplever dem for pæne til min ur smag, hvorfor de også begge er solgt igen.

Alle min ure har generelt været dykkerure og den jeg ejer i dag er et Seiko Marinemaster SBDB001. Et ur som i mange år var et grail ur for mig,
og Marinemasteren (div. modeller) vil altid have en særlig plads i mit urhjerte.

Jeg er kæmpe Marinemaster fan og har også ejet SBDX001 2 gange. (eneste ur det er sket med)
Den model er for mig på mange måder det ultimative dykker ur.

Men da jeg opdagede Seikos Prospex ure, blev det jeg ejer nu hurtig grailen. Uret har spring drive værk, en teknik jeg er stort fan af og selve uret levere bare på alle fronter på typisk Seiko maner. Alt er velbygget med brug for øje det udstråler tool på en fed måde for mig, hvor Seamasterne f.eks. er mere show end go i min optik.

De kendte swiss made ure giver luksus feel med det samme du får dem i hænderne, en Marinemaster skal du går med en vis tid før du virkelig forstår hvad det kan og leverer.

Her er en lille video af modellen som har vundet mit ur hjerte.

Nogle vil måske vide at jeg har sat uret til salg, hvilket virker underligt når jeg nu sidder og skriver hvad det ur betyder for mig og der skal ikke herske nogen tvivl om at var jeg ikke på budget omkring ur interessen, så skulle det ur ingen vegne. Bare det at jeg satte det til salg virkede forkert.

Men andet i en tungere økonomisk liga er dukket op i tankerne og hvis den skal landes, så skal der ske et frasalg, desværre.

Jeg ser dog tiden nu som lidt en win win, får jeg ikke uret solgt, kan jeg ikke landet et andet hvilke så også betyder at jeg må nøjes med Marinemasteren. Icon_blink

Hvilke ur ejer dit hjerte ?
(Claus vi skal høre om dit Polaris Icon_not)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar

Beskeder i denne tråd
The one. - af Stensbjerg - 20-12-2017, 06:20 PM
The one. - af cfnissen - 20-12-2017, 07:36 PM
RE: The one. - af Stensbjerg - 20-12-2017, 07:53 PM
RE: The one. - af KimT - 20-12-2017, 10:21 PM
RE: The one. - af Miwes - 20-12-2017, 10:49 PM
RE: The one. - af Larsb - 21-12-2017, 05:35 PM
RE: The one. - af cfnissen - 21-12-2017, 07:12 PM
RE: The one. - af Stensbjerg - 21-12-2017, 05:46 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)