19-12-2017, 11:47 PM
Ja, Super Compressor urene og historien bag er ganske spændende. Og det gav sig jo netop udslag i at et utal af mærker havde hver deres bud på det.
Jeg har to stk. Det ene er den gamle Jaeger-LeCoultre Polaris fra 1968 som nok er mit favoritur i alle sammenhænge.

Det andet er fra det franske mærke Lip (også et studie værd) som lavede et elektromekanisk værk og puttede det i en super compressor kasse. Da jeg så det måtte jeg bare eje det, da det på mange måder minder meget om den gamle Polaris.

Her er så lidt billeder hvor man kan se lighederne

De klassiske kroner.

Og bagsiderne. Polaris har huller for at dens indbyggede alarm-funktion kunne vibrere bedre under vand.

Dejligt at se nogle flere af racen. Tillykke med det nye ur!
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har to stk. Det ene er den gamle Jaeger-LeCoultre Polaris fra 1968 som nok er mit favoritur i alle sammenhænge.

Det andet er fra det franske mærke Lip (også et studie værd) som lavede et elektromekanisk værk og puttede det i en super compressor kasse. Da jeg så det måtte jeg bare eje det, da det på mange måder minder meget om den gamle Polaris.

Her er så lidt billeder hvor man kan se lighederne

De klassiske kroner.

Og bagsiderne. Polaris har huller for at dens indbyggede alarm-funktion kunne vibrere bedre under vand.

Dejligt at se nogle flere af racen. Tillykke med det nye ur!
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)