07-10-2017, 05:43 PM
(07-10-2017, 05:01 PM)Miwes Skrev: I sandhed en stor mester og lucky you![]()
Tak for linket og man forstår jo godt at folk med stor indsigt i denne horologiske verden værdsætter de smukke ure og helt retfærdig giver dem kredit for deres store arbejde. Vi har så tit talt omkring priserne på ure og ikke fordi jeg skal starte en tråd med forsøg på retfærdiggørelse af de beløb ure kan koste, men er blot forelsket i det gamle håndværk og har en fascination af disse gamle maskiner![]()
Jeg har vendt tanken flere gange, skulle man arve et af disse mesterværker der lå langt over hvad jeg ville råde over af penge, så ville nogle sikkert vælge at sælge, men jeg ville faktisk gå og nyde uret ved særlige lejligheder og få indfriet min kærlighed til denne verden af de små vidundere.
Det er så aldrig noget jeg kommer til at opleve og har da også kæmpe glæde i min lille ur-rejse der er endt med det mærke som giver mig super tilfredsstillelse og daglig glæde. Mine Breitlinger er med masser af modeller noget jeg kan samle på resten af min rejse i denne verden og variationerne er også et parameter jeg kan ændre på, hvor det lige nu er Avenger, så kunne det sagtens blive til Navitimer senere.
Din rejse har da indtil nu været meget fin og meget speciel, i mine øjne. Der har været en rød tråd hele vejen.
Og netop håndværket og tankerne bag fx. skiverne er jo det der gør, at jeg (vi?) er villige til at betale indgangsbilletten.
Jeg synes det er fascinerende at der er tænkt over alle de enkelte dele i de ure vi går med. Det tiltaler min indre hvid-kitlede ur-nørd.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)