Ждем вашего приезда, товарищи !
Så var der igen nyt at hente på posthuset - også en russer denne gang og en sprit ny af slagsen. Der er tale om den moderne udgave af Vostoks originale tonneau dykker fra 1967 med en klassisk og meget enkel skive uden dato.

Værket, der sidder i er et Vostok 2415 mekanisk og automatisk med 31 timers gangreserve, 31 juveler og uret er vandtæt til 20 ATM. Den fra forhandleren monterede mesh lænke passer super godt til uret og det samme gælder faktisk også den lettere kuriøse klassiske russiske lunette, som jeg har tænkt mig at bevare (forstået på den måde, at jeg har bestilt en magen til, men i massiv rustfrit stål, idet den originale "bare" er forkromet messing - den kan så måske bruges på en af de vintage tonneau divere, som jeg har på vej). Kassen er blankpoleret og i rustfrit stål.

Der er ingen indstillingsmuligheder på mesh lænken, viser det sig - men jeg har været meget heldig med, at den passer perfekt til mit 20 cm håndled !! Uret er super behageligt og komfortabelt.

Dimensionerne er 41mm i diameter uden kronen, 48mm på den lange led, højde 12 mm og afstand mellem horn 22 mm. I denne konfiguration vejer uret 134 komfortable gram, men føles lettere på armen formentlig pga den brede og meget behagelige mesh lænke.

Dette er det dyreste af de russisk ure, som jeg har bestilt hjem (ca. 500kr.) - den findes også i en 1967 re-issue med en større kasse i de originale mål og med sunburst polering på kassen, men den er både meget dyr, $ 4-500 alt efter model, og næsten umulig at skaffe. Jeg har dog et par stykker på vej i vintage modellen med den gamle lidt større kasse, så det bliver spændende at se, hvor voldsomme de er på armen.

Men jeg synes, at dette er en både klassisk og charmerende klokke at have på armen, som jeg vil have stor fornøjelse af at bruge i rotation med mine andre ure.

Og her følger så de traditionelle unboxing billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Hvis nogen mener at den viste kniv virker bekendt, så er det ikke så underligt - det er en Benchmade 705, som er lillebroderen til den tidligere viste Benchmade 710. Begge knive er designet af McHenry & Williams og den viste model 705 er i en nummereret pre-production run udgave i ATS34 stål, nr. 996/1000.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ждем вашего приезда, товарищи ! - af pbr - 16-09-2017, 01:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)