En kamp mod vindmøller
at samle ure er jo sindsygt uanset hvad man giver for dem eller hvor gamle de er - sindsygt!

Hvorfor lige vintage Rolex skal stå for skud kan undre  mig for jeg tror ikke det er dem der har taget de største prishop gennem de sidste ca 5 år.

Vintage ure er "collectibles" for nogen og investeringer for andre, og der er ingen tvivl om at "opsvinget i øst" har presset priserne op bla. på Rolex men i den grad også på vintage chronographs.

Hvad jeg personligt frygter mht de generelle stigninger er at vores hobby er i fare. Hvordan skal man komme "ind" i denne hobby som decideret samler, hvis alle interessante ure koster over 20k? Det var bestemt ikke sådan jeg startede, og jeg ville aldrig kunne have opbygget min samling eller holde interessen ved lige hvis der skulle år og dag mellem jeg havde råd til et nyt ur. Jeg vil våge den grove påstand/generalisering at samlere løbende bliver erstattet af investorer som piggy-back'er på samlernes viden og ikke bidrager med noget. Det er sket på MWR hvor det er som om at de interessante ure siver ud af community i takt med at Hodinkee/Fratello/ABlogToWatch afskriver gamle indlæg og skaber en "investor hype" - det er bare SUPER! Og nej de nye ejere kommer sjældent tilbage og bidrager for uret ligger i deres safe, så historien bag rager dem en høstblomst.

I know - det er et i-lands problem, men som skrevet linie et - at samle ure er sindsygt - ergo er jeg sindsyg Icon_smil
[-]
  • Stoffer
Svar

Beskeder i denne tråd
En kamp mod vindmøller - af mojohe67 - 05-09-2017, 10:53 AM
RE: En kamp mod vindmøller - af DangerJoe - 05-09-2017, 11:10 AM
RE: En kamp mod vindmøller - af MTF - 05-09-2017, 11:54 AM
RE: En kamp mod vindmøller - af Larsb - 05-09-2017, 02:01 PM
RE: En kamp mod vindmøller - af Stensbjerg - 05-09-2017, 05:34 PM
RE: En kamp mod vindmøller - af longbear - 05-09-2017, 09:18 PM
RE: En kamp mod vindmøller - af Larsb - 05-09-2017, 09:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)