Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget
(24-07-2017, 07:39 PM)Miwes Skrev: Hej John

Et af mine store ønsker er at man selv kunne justerer sine ure, så de går indenfor +- få sek.

Det er jo ikke svært at skrue bagkassen af et ur, men jeg er belært at man ikke roder med sine ure fra de urmagere jeg har spurgt gennem tiden. Den er noteret og sikkert med god grund, men kunne det ikke være fedt hvis man lige fik et lille kursus i hvor og hvordan man justere urene...så er der jo lige hvor meget grej der skal indkøbes, så som "timegrapher og de kommer jo i mange kvaliteter og jeg ved bare ikke nok om det.

Det er jo helt klart håndværkeren i mig, der har lyst til at lege hjemme-urmager, men det må så blive på et lidt ældre ur fra skuffen, når jeg engang finder modet til at prøve selv.

Når Lars er færdig med ombygningen af sit værksted og begynder igen sine "weekends urmagerkurser" er der vejledning at hente. At justere gang i et armbåndsur er ikke så vanskeligt, specielt hvis man er vejledt af en urmager.
Det at timegraphers kommer i forskellige kvaliteter har ingen praktisk betydning for os og kvalitetsforskeller har intet med akkuratesse af målinger at gøre. Gå bare i gang og hent et hjem fra eBay. Flere UK sælgere har dem til salg for lige over en tusse i vores valuta. De sælger alle det samme mærke cousins.uk sælger og som har alle basisfunktioner man behøver.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget - af TioMalo - 24-07-2017, 10:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)