Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget
Angående akkuratesse af urene...
Det kan undre mig når folk her (ingen nævnt, ingen glemt) fortæller om urværker som "kun kan justeres for at gå 15 til 30 sek. / døgnet".
Jeg har et kammerat som har et par (ægte) Rolex sportsmodeller men dyrker Rollie replikas som hobby og ejer en halv skotøjsæske af dem. Hvad jeg har lært af ham er at stort set alle urværker i dag kan justeres indenfor COSC præcision. Det drejer sig om de billigste kinesiske J21 automatværker, asiatiske ETA kloner og absolut om schweiziske ETA værker + generelt alle schweizerværker.
Yes - det overraskede mig men timegrapher (hvad mon dette målinstrument hedder på dansk ?) og mine egne øjne lyver ikke.
Derfor er alt snak om at justere urværket at gå indenfor COSC , IMHO, salgsgas som appellerer til uvidende.
Og på sin vis er jeg selv en af dem; jeg kan godt lide at der med Rolex følger automatisk et COSC certifikat. Også når jeg ved at det ikke har nogen praktisk betydning og at den billigste kinesisk automatværk kan justeres at gå indenfor de samme rammer  Icon_lol
(når dette er sagt, er jeg sikkert på at et Rolexværk / godt schweizerværk generelt vil stadigvæk gå om et år præcist, men det billige kineserværk er faldet for længst fra selskabet).

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget - af TioMalo - 24-07-2017, 04:13 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)