Superkopier
Altså tager du samme maskine så er den jo (hvis sat rigtigt op) lige så nøjagtig uanset hvor den står, og mange gange kan billigere maskiner det samme, men tager måske lidt længere tid.. som alle andre ting stiger effektiviteten/kvalitet ikke i samme rate jo højere pris, tænker ofte det er slut behandlingen der afgør, altså virkelig små detaljer, men når dem der er uddannet inden for det har svært ved at se forskel.. Og man er jo også nød til at spørge hvor mange kopier der IKKE bliver opdaget! altså lad os sige den Rolex jeg snakkede om var version 4,så kan de jo have opdateret den flere gange siden.. Og det var som sagt i 18K,guld, det verificerede Rolex, det var bare ikke et Rolex..
Man kan jo finde kopier i alle kvaliteter og prisklasser..

Om den høje pris giver mening.. Ikke i min mening! Men så er vi jo tilbage til det vi snakkede om med cnc maskiner, du rammer et punkt hvor pris og kvalitet så at sige følges ad, men så stiger kurven voldsomt på pris uden at kvaliteten stiger i lige så høj grad!
Se foreksempel Damasko som jeg har lavet et lille review af herinde, hvis man kigger på hvad de leverer og til hvilken pris.. Alt fra materialer, in house værk, kassen 4x så hård som stål, antimagnetisk som rolex millgaus, patenteret selvsmørende celle i kronen, keramiske lejer i lynetten og en masse andre patenter som de har udviklet..

Et helt andet eksempel jeg så den anden dag, Lidl, en butik jeg ser mange aldrig vil handle i, deres rib eye vandt en blindsmagnings test foretaget af den skaldede kok og en eller anden fra weber (husker ikke navnet) og den var billigst... ~160 kroner kg.. Hvor den dyreste til 300 pr kg tabte....

Det samme har jeg set på DR med vin osv, nøjagtig samme vin hældt på 2 flasker.. Samtlige deltagere valgte den samme flaske med den pæneste label...

Citron gele farvet rødt, alle sagde hindbær eller jordbær smag..

Vi har haft vinsmagning på arbejdet, den vin vores bord var helt vild med kunne de andre ikke lide.. Er det fordi vi helt tilfældigt ved vores bord havde helt ens smagsløg og alle de andre ikke havde eller var det et tilfælde af at man bliver påvirket af andre, af reklamer, status osv..?

Se helt almindelige ting som bestik, det bliver jo også lavet få steder i verden af samme materialer på samme maskiner, men fordi en eller anden har "designet" det bliver det dyrt.. Kan ikke huske hvad kæde det er men de har tit "udsalg på designer briller"
I min verden, så længe en har taget en beslutning om hvordan ting ser ud, tegnet det osv.. (dvs alt jo...) så er det jo et design! Hvorfor har samtlige billige produkter i lad os sige madvarer grimme labels kontra dyre? Fordi vi mennesker er dumme og falder for det! Klare farver, natur osv er vi jo suckers for!
Føtex sælger diverse ting fra "delikatesse" med en rigtig flot label og hamper pris.. Fra nøjagtig samme fabrik som det Rema 1000 sælger, samme plast bøtte bare en anden label.. Og pris! Vi har flere gange for sjov købt begge, og vi kan sku ikke smage forskel..

Så der er nok noget om kejserens nye klæder..
Og så længe folk er villige til at betale (gælder inden for alt) så er der ting der koster kassen kontra andet

Men det er sku et spændende emne må man sige!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Svar

Beskeder i denne tråd
Superkopier - af bjorn_e58 - 15-07-2017, 12:16 PM
RE: Superkopier - af Miwes - 15-07-2017, 01:20 PM
RE: Superkopier - af Appleboy - 15-07-2017, 02:10 PM
RE: Superkopier - af stenstrupigen - 15-07-2017, 10:49 PM
RE: Superkopier - af Stensbjerg - 15-07-2017, 04:51 PM
RE: Superkopier - af Lars - 17-07-2017, 08:38 AM
Superkopier - af whoa - 17-07-2017, 07:55 PM
RE: Superkopier - af Miwes - 17-07-2017, 10:58 PM
RE: Superkopier - af whoa - 18-07-2017, 08:37 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)