15-07-2017, 10:49 PM
(15-07-2017, 02:10 PM)Appleboy Skrev: Har efterhånden hørt om så mange fejl i verificering hos Klarlund, at de helt er tabt bag vognen hvis du spørger mig.
De skal kunne kende en kopi fra original - basta!
De går mere op i at sælge nye ure, end reelt at vide hvad der foregår på markedet ellers....., de kunne måske bruge mere tid på at være opsøgende omkring hvad der sker på kopimarkedet, da de åbenbart er ved at overtage.......
Det som gør det helt skørt er nok, at et Rolex til 60.000 kr. kan være ens med en kopi til et par tusinde kr. Ja måske ikke når det åbnes, men come on så meget er det urværk jo ikke værd.
Så for mig burde Klarlund tage sig mere sammen og være med på det som sker ude i den store verden - men ak det betyder sikkert ikke noget for dem i sidste ende!!!
De kender også langt de fleste kopier, men ure hvoraf værket er ægte med få uorginale dele i er svært og tager tid at gennemgå. En fake urkasse er svær at se om det er en kopi hvis de tal, der skal være på kassen er stemplet på en rigtig god måde. Derfor er serienumert det bedste at bruge som udgangspunkt for at se om et ur er en kopi. Daytona vintageure kan være giftige at have med at gøre. Det har jeg oplevet hvor kun fabrikken kunne se at det var et ur med fake skive, uorginal kasse med fake serienumre og et urværk, som var ægte, men med få uægte dele i. Lænken var orginal.
Men det bedste kopi rolexværk er dette her:
https://www.facebook.com/Klarlundcopenha...406794862/
Ved siden af det ægte er det nemt at se forskel, men om et par år kan forarbejdningen være supergod på værket.
Jeg synes at ligheden er lige stor nok ved første øjekast. Rolex er før blevet bekyldt for dårlig finsih på værkerne men med super balancer. Det var Rolex Explorer fra 1990erne som Walt Odset, tor jeg hans navn var, gennemgik et Rolex Explorer, som var en smule ringe i værket ift prisen.
Langt de fleste som køber en kopi er godt klar over det. Men problemet er at nogle køber i god tro billigt fordi de er grådige og vil spare en masse, og nogle brænder så nallerne.
Så vist jeg ved skriver Klarlund heller ikke længere at et Rolex ur er ægte, men at det formodes at være ægte. De gider ikke have ansvar for udsagn mere. Det kan kræve at få at vide om serienummert eksisterer i Rolex database, og derfor skal uret til fabrikken hvis der er stor tvivl. Klarlund har ikke adgang dirkete til Rolexfabrikken database. Og netop pga. alt dette ståhaj, skal alle AD forhandlere af Rolex hver måned faxe de Rolexure de har haft ind til rep. til fabrikken.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)