20-06-2017, 10:45 PM
(20-06-2017, 06:13 PM)P.N. Skrev:(20-06-2017, 04:39 PM)stenstrupigen Skrev: Især et speedmaster, som er så mange år gammelt ville jeg tage til Klarlund eller Hvelplund. Så sikre du dig hurtig nye reservedele og en super garanti på uret.
Hvorfor dog det![]()
P.N.
Fordi det bliver svære og svære at få orginale dele i værket og trykknapper mv til Omegas 35 + årige Omega ure. Og fordi der undervejs på caliberen er sket forbedringer uden at caliber nummeret har ændret sig. Det samme på caliber 1164, som fik nye chronograph dele i sig efter udviklen samt caliber 2500.
Og så for mig 2 års garanti på uret. Det kan godt være det koster 2.000 kr ekstra, men en ting jeg har lært og det er at sødmen ved noget, som er perfekt varer langt tid længere end prisen for en god service.
Og så tager det sandynligvis kun 3 - 4 uger for et service. Jeg har nærmest kun hørt at de uautoriseret bruger op til 6 - 9 måneder for et service for at skaffe de rette nye dele. Min nabo har haft 3 Omega ure inde hos en kendt uautoriseret i København og alle 3 ure tog 6 til 8 måneder af få i perfekt stand. Det ene måtte ind 2 gange. Det an selvfølgelig også ske ved en autoriseret forhandler.
Men du har jo mere tid end mange andre urmagere P.N, så måske det var noget for dig. Måske er de også hurtige ved dette forums urmager. Her er prisen uden dele, men de har nok en pris med de mest gænse dele. Og naturligvis kommer det også an på om uret er meget slidt ved indlevering eller bare skal renses og smøres. Det ved trådstarter nok bedre.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)