20-06-2017, 04:16 PM
(07-08-2014, 09:26 PM)issing Skrev:khbk Skrev:Det er spændende at læse om service af ure, i dette tilfælde Omega.
Det er betryggende, at det er dygtige urmagere, der tager sig af at udføre service.
Og det lyder til, at der er stor forskel på urmageres færdigheder.
"Nede på hjørnet" lyder lidt nedladende, og det kan jo være, at det er en Omega-forhandler, som bor der!
At urmagerne har svært ved klare service af nogle ure, siger det noget om urmagerne eller om urene?
Det havde da været "snedigt" hvis nyudviklede værker også var mere servicevenlige end ældre modeller.
Jeg sidder her med mit smukke Omega Constellation fra 1963 på armen.
Det holder tiden fint, og ser næsten nyt ud. Og det har fået service hos "den lille lokale"!
Et lille billede skader vel aldrig!?
/
Kristen
"hænder" er det "visere"?
Med nede om hjørnet mente jeg nu de uautoriserede værksteder - jeg ved at brugen af disse deler vandene, så derfor lader jeg den står der.
Når jeg siger at de har svært ved at klare testen, så er det på et alm. Omega cal. 1120 (Eta 2824), dog med indlagte åbenlyse fejl der skal findes og korrigeres. Om de så er værket/testen der er for svær eller om det er urmagerne vil jeg selv lade folk konkludere på.
Og mange af de nye værker (især dem med silicium balance) er faktisk nemme for urmagere at arbejde med (hvis man har prøvet at rette en balance ved man hvad jeg mener), men man skal bare lige have lidt træning først.
Sorry, jeg vækker en gammel tråd til live, men jeg har lige et enkelt spørgsmål i sammenhæng med emnet, som jeg håber i kan opklare for mig :)
Jeg har et Omega Speedmaster, jubilæumsmodel fra starten af 80'erne med krystal bagside. Uret er købt brugt og derfor er der vel ikke nogen garanti. Er der så nogen fordele ved at få sit Omega serviceret hos en af de autoriserede urmagere? Jeg antager at det i et vist omfang er mere "sikkert", men umiddelbart virker det også til generelt at være en smule dyrere hos dem. Jeg bor i København, så det drejer sig umiddelbart om de urmagere der er herovre.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)