Hvordan måler I jeres urs nøjagtighed?
Det er selvfølgelig altid en fordel hvis den vinder lidt, så skal man jo kun holde et lille stop i ny og næ for at komme på rette tid.

Med de mekaniske ure er vi vel altid på vagt ved de større udsving og vi har jo en ide om hvor meget et ur må vinde eller tabe af tid på et døgn. Det sker at nye ejere af mekaniske ure bliver overrasket over disse forskelle vs. de batteri-drevne ure, men hvor langt skal man gå i jagten på perfektion når det kommer til et mekanisk ur.

Hvis man har COSC standard på sit ur og det holder sig indenfor de +-5sek. bliver det ikke bedre, men hvor mange ure har denne standard og fremgår det af de papirer du har fået med uret, hvilket også skal svare til hvad man betaler for et ur.

Et mekanisk ur, kan være et mål for køberen og har man ikke erfaring ud i disse ure, så kan man vel blive slemt skuffet hvis uret taber eller vinder 20 sek. i døgnet, men urimeligt ville det ikke være og næppe noget man kunne klage over.

Her ville en del sikkert være uenige, men så skulle man jo enten til urmageren for justering eller leverer uret tilbage, hvis det ikke var muligt at justerer bedre...men er det rimeligt at forlange mere af de billige værker ??...jeg mener det ikke.

Lige for at vende tilbage til mit Omega, som faktisk har et værk der er papir på en COSC-standard og jeg har da haft en del ure gennem tiden med denne standard, men når det kommer til hverdagen så er det ikke noget der har fyldt særlig meget og jeg skifter jævnligt mellem mine ure og de når at gå i stå, så de skal trækkes op og stilles igen.

Blot nogle af mine tanker omkring emnet.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvordan måler I jeres urs nøjagtighed? - af Miwes - 03-06-2017, 10:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)