21-02-2017, 11:29 AM
På trods af at det allerede er nævnt i et indlæg herover, vil jeg alligevel gøre det igen. Personligt er jeg VILD med Longines Legend Diver og det passer til alle dine punkter. Samtidig er det blandt mine absolutte favoritter i det prisleje.
Mekanisk og automatisk - tjek.
Klart vintage look, uden at være vintage. Finder man "No Date" versionen - som dog kun kan købes brugt og er lidt dyrere - ligger det meget tæt på originalen.
Herunder et billede af vintage versionen snuppet fra nettet.

Det kan både købes fra nyt og brugt indenfor dit budget. Dog kan man kun finde "No Date" versionen brugt.
Det rammer de 42mm du ønsker som minimum, men føles faktisk lidt større på armen efter min mening pga. de lange horn.
Åbenlyst ikke en kronograf, men stadig en forholdsvis travl skive.
Afslutningsvis kommer der lige lidt billeder af mit eget herunder.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!
Mekanisk og automatisk - tjek.
(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Ikke vintage-ure, men egentlig gerne vintage-look!
Klart vintage look, uden at være vintage. Finder man "No Date" versionen - som dog kun kan købes brugt og er lidt dyrere - ligger det meget tæt på originalen.
Herunder et billede af vintage versionen snuppet fra nettet.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Brugt kunne fungere!
Det kan både købes fra nyt og brugt indenfor dit budget. Dog kan man kun finde "No Date" versionen brugt.
(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!
Det rammer de 42mm du ønsker som minimum, men føles faktisk lidt større på armen efter min mening pga. de lange horn.
(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!
Åbenlyst ikke en kronograf, men stadig en forholdsvis travl skive.
Afslutningsvis kommer der lige lidt billeder af mit eget herunder.

Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)