13-02-2017, 05:25 PM
(13-02-2017, 03:35 PM)Cis Skrev: Her er en 8 år gammel artikel, og allerede den gang, var det et stort problem med Rolex kopier og Franken ure..
http://www.business.dk/navne/urmagere-i-...-rolex-ure
Og til Bjørn_e58, så skulle du måske læse lidt mere grundigt, så vil du se, at der er exempler på, at feks. Proff. pantelånere, har købt sådanne kopier, og troen på at det var den ægte vare, og de er altså ikke idioter, som ikke ved hvad de laver, så at de kan blive snydt, siger lidt om hvad de er oppe imod. Og de vil også flere indlæg, hvor brugerne derinde, ikke kan enes om et given ur er fake eller ægte, det er blot at kigge på deres bedømmelser af uret..
Jeg kan godt læse mig frem til, at der er en benægter kultur herinde, der tager det som et personligt angreb, fint nok, i har ret til jeres holdninger, som jeg har ret til mine.
Jeg vil ikke mere bruge tiden på at gentage mig selv, så angående denne tråd, så laver jeg ikke flere indlæg, med mindre der kommer noget helt nyt, der ikke blot er en gentagelse af tidligere indlæg...
(11-02-2017, 02:22 PM)gmt-geek Skrev: @CIS
Mit spørgsmål til dig er således .. :
Hvorfor gider du at spilde din egen og andres tid på dette forum med diverse tråde om vi herinde tror dit og dat om forskellige tvivlsomme varer/auktiner du støver op... når du alligevel har overbevist dig selv om at ingen kan skelne mellem en fake og the real deal??
Vh. Jon
Hvis du føler du spiller din tid, så spring da tråden over, i stedet for at læse den, og hvad jeg vælger at bruge min tid på, er 100% mig valg.
Mvh Christian
Alene det at du bringer en pantelåner i spil som en super ekspert siger jo allerede noget om hele din indgangs vinkel...
- i den proffesion handler det om at kende til toppen af 100-1000 vis af "isbjerge" og dermed kan de sagtens blive tørret...
- det koster 1000-vis af timers research og hands on bare at kende til en anelse mere end toppen af isbjerget på lad os ex. Sige 3 ur mærker alene...
Jeg har ikke noget sted nævnt at kopier ikke findes og som bjørn også nævner findes der mange klokker derude med ikke auth. Dele - de kræver super viden at få et overblik over ..
- men jeg vil vædde hvad som helst på at jeg ville kunne skelne en 100% kopi fra en 100% ægte rolex eller omega fra hinanden hands on indenfor mine kerne områder...(læs: favorit ref'er)
Jeg holder mig uden problemer fra dine tråde fra nu af som du ønsker - no problem - det jeg taber ved det vil ikke holde mig søvnløs om natten! :-)
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)