10-02-2017, 08:36 AM
(07-02-2017, 04:10 PM)TioMalo Skrev: TioMalo: Jeg havde ellers besluttet, at jeg ville undlade at svare på dine indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være når du endnu en gang udtaler dig SÅ kategorisk om ting du åbenlyst ikke aner noget om.
Her er du desværre uvidende John. Jeg garanterer dig for, at de kopier findes, og de bliver bedre og bedre dag for dag. Tag er kik på linket, og lad være med at benægte, at det er umuligt for en lægmand at spotte at det er en kopi, og selv urmagere er blevet snydt, ( ikke Rolex AD ) det har jeg læst flere beretninger om, inde på bla. det Amerikanske Rolex forum, og jeg tror at der er lidt større chance for at ramme disse ure i Usa, end i Danmark..
Problemet er med jer begge to at I surfer på nettet og tror på hvad I læser - når det støtter jeres egne formodninger.
Nej, ingen nægter det at replicas findes. Men kun rookie med alt for meget tid til at surfe på alle mulige hjemmesider tro på at fagfolk bliver snydt af $ 300 kopier.
Ikke kun som hobbyist og samler men årtier med køb og salg har lært det jeg ved om kopier og ægte - og om rookies iver at komme med breaking news om forfalskninger. Som tidligere nævnt, den her store kamp mod forfalskere og kopi´ister ER en vigtigt udviklingsfase for enhver urnørdtens udvikling. Husk at brug af Google kræver ret solide forkundskaber for ikke at blive afsporet af den gigantiske mængde af ½-viden, hjemmestrikkede teorier, direkte løgnehistorier etc ukritisk søgen serverer.
Viste I at amerikanere slet ikke har været i månen ? Det hele er filmet på en studio i Hollywood !! Se selv, der er tusinder af links som fortæller om bedrageriet !
Vh. John
Hold dig til fakta John, jeg har aldrig skrevet at det er et ur til $ 300,- som narrer fagfolk, jeg skriver jo netop at det er kopier til omkring $ 1400,- og jeg linker også til en sådan side, hvor de ure kan købes. Jeg har stor tiltro til dig og din viden John, men lige i denne sag, må jeg desværre sige, at uanset hvad du skriver, siger og tror, så er siden ægte, og de ure kan også købes i visse butikker i udlandet, så man ikke er overladt til at købe dem over nettet.
Inde på det Amerikanske Rolex Forum, skriver nogle, der er stødt på en sådan, at det er umuligt for en lægmand at se forskel, og selv dem der ved noget om Rolex, kommer ofte på noget af en opgave med sådan en kopi. De skulle være så nøjagtige, at de passer reservedele med den ægte vare, og nogle ure, som folk viser derinde, bliver nemt afvist som falske, men andre, skaper uenighed blandt de super garvede brugere derinde, om uret er falsk eller ægte, prøv selv at læse lidt, så vil i opdage, at det ikke i alle tilfælde er nemt at erklære et ur falsk eller ægte..
http://www.rolexforums.com/forumdisplay.php?f=21
At i så er nogle der ikke tror på det, det er et frit land vi lever i, men det gør det ikke mindre problematisk, næsten tværtimod, for det sænker folks parader...
Heldigvis er 99% af kopierne ikke superkopier, men nogle er desværre, og de udgør et større og større problem, på salgsstederne på nettet..

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)