Omega vintage LED Quartz - Cult eller Crap?
(29-12-2016, 08:31 AM)gmt-geek Skrev:
(28-12-2016, 03:47 PM)LarsE Skrev: Kære Geodoc, 
Jeg har netop erhvervet mig en omega time computer. Har længe haft det i kikkerten. Desværre virker det ikke. Ved du hvem der kan sætte nye batterier i? Evt i Københavns området?

Tillykke med klokken!   Icon_Up

Jeg var trådstarter i sin tid og jeg har selvfølgelig stadig min "batteri sluger"!  Icon_blink

Hvilken som helst af de mindre urmagere i KBH kan klare batteri skifttet vil jeg mene - hvis det er altså bare er den opgave vi snakker om!
- Kommer du ud i en rep. er snakken nok en anden men der er jo ikke grund til at tage sorgerne på forskud!

Personligt så foretrækker jeg Ravnkilde på Østerbro og mit bud er at han klarer det mens du venter for ikke ret mange skillinger!

Sidst men ikke mindst - HIT med nogle fotos af dyret???  Icon_sign

vh. Jon

Uuups... - jeg ville være lidt forsigtigt. Hvis, altså hvis jeg husker korrekt, kræver de her tidlige elektroniske Omega ure en batteritype som er lidt svær at skaffe (var det et eller andet "44" eller "044" i referencenummer ?)
Og det var noget om spænding i batteriet som var meget usædvanligt (lidt højere, hvis jeg husker rigtigt... 1,7 eller 3,5 V ?) Jørgen på Østerbro - Krognos, altså - ved i hvert fald og ligeledes Mølback som har jo arbejdet nogle år for Omega i Schweiz). Og mon ikke de har de her store knapper af batterier - for store er de.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Omega vintage LED Quartz - Cult eller Crap? - af TioMalo - 29-12-2016, 12:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)