29-12-2016, 12:18 AM
Hej Korporal - ud fra dit foto (skiven) er det en "Serif" dial fra ca 1970-73 . Dit serie nummer skulle gerne være ca. 25 - til ca 40 mil.
Pt er Serif og Non Serif ikke de højst betalte 5513 modeller. Jeg ville anbafale dig at tage fat en en af de re-sellers som er i dit område og få dem til at vurdere det.
Jeg har haft en del 5513ere, de var i mange år min favorit ref. så jeg kender urene ganske godt.
Nu er det altid umuligt at vurdere rigtigt ud fra foto. Men din skive ser fin ud med matchende viser og perle. Fat font indlæg er korekt, og fint fadet. Kasse ser poleret ud og kronebeskytter har nok nået til det punkt hvor yderlieg polering ikke vil anbefales. Lænke ser ikke gnavet ud i link hvad er godt. Så viser du et service inlay (service inlay har som sådan ingen værdi for en samler, det er det inlæg der sidder i der er interessant.)
et sådan inlæg alene koster mindst 5.000.-
Vil sige umiddelbart ca. 60 +
Mvh CB
Pt er Serif og Non Serif ikke de højst betalte 5513 modeller. Jeg ville anbafale dig at tage fat en en af de re-sellers som er i dit område og få dem til at vurdere det.
Jeg har haft en del 5513ere, de var i mange år min favorit ref. så jeg kender urene ganske godt.
Nu er det altid umuligt at vurdere rigtigt ud fra foto. Men din skive ser fin ud med matchende viser og perle. Fat font indlæg er korekt, og fint fadet. Kasse ser poleret ud og kronebeskytter har nok nået til det punkt hvor yderlieg polering ikke vil anbefales. Lænke ser ikke gnavet ud i link hvad er godt. Så viser du et service inlay (service inlay har som sådan ingen værdi for en samler, det er det inlæg der sidder i der er interessant.)
Mvh CB
(29-12-2016, 12:18 AM)cayb Skrev: Hej Korporal - At se ud til dit ur (ud fra skiveen) er en "Serif" dial fra ca 1970-73 . Dit serie nummer skulle gerne være ca. 25 - til ca 40 mil.
Jeg har haft en del 5513ere, de var i mange år været et af mine favorit ure så jeg kender urene ganske godt.
Nu er det altid umuligt at vurdere rigtigt ud fra foto. Men din skive ser fin ud med matchende viser og perle. Fat font inlæg er korelt, og fint faded. Kasse ser poleret ud og kronebeskytter har nok nået til det punkt hvor yderlieg polering ikke vil anbefales. Lænke ser ikke gnavet ud i link hvad er godt. Så viser du et service inlay (service inlay har som sådan ingen værdi for en samler, det er det inlæg der sidder i der er interessant.)
Mvh CB

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)