20-12-2016, 03:08 PM
(20-12-2016, 09:51 AM)dwndler Skrev: Jeg deler din skepsis Cis.
Foldespænde ser OK ud og sælgeren skriver, at endestykker er 55 (gamle DJ endestykker mig bekendt).
Og lænken skulle efter sigende være en "folded" lænke og selvom jeg ikke har ejet sådan en endnu undrer jeg mig over den finish af foldning man kan se på billede nr. 3, når man zoomer billede.
Og så har lænken fået en polering, der slet ikke passer med vintage lænker (børstet i siderne og blank i midten).
Fake lænke. En dårlig fake oven i hatten. Se på de foldede led i billede nr. 3 !
Og man får intet ud af at anmelde sagen til eBay. De har absolut nul personale med viden om fake ure og urdele, forståeligt nok. Der findes jo 100.000-vis smalle niche områder som kræver specialviden som en auktionsplatform aldrig kan dække. Vintage ure og -dele er kun et af dem.
Vh. John
PS. @ dwndler : "Og så har lænken fået en polering, der slet ikke passer med vintage lænker (børstet i siderne og blank i midten). "
Den fik jeg ikke helt... Alle Jubilélænker er blanke i midten og "børstede" på siderne, vintage som nye. Men måske tænkte du noget helt andet ?
Vh. J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)