Rolex garanti forsvinder (måske?)
(30-11-2016, 12:11 PM)Willecke Skrev: .
.

Her havde pågældende person købt et Submariner i Århus for kun to måneder siden, der viste sig at have en mindre fejl. Pågældende person bor i Københavns området, og henvender sig derfor til Klarlund med denne fejl. De vil gerne udbedre fejlen, men oplyser at de tager penge for denne service. Han var naturligvis ærgerlig over at skulle betale for at få lavet hans nye ur, men omvendt ville det også koste ham penge at tage turen til Århus for at få det lavet der.

Jeg syntes egentlig at det er helt fair at Klarlund tager betaling for dette, da de intet profit har haft ved salget, og dermed "ville miste penge" ved at servicere et ur købt i en anden butik. Mig bekendt dækker Rolex ikke udgiften for Klarlund på et sådan service, og så er de naturligvis i deres fulde ret til at kræve penge for dette.

Det er et kvalitetstegn at Rolex giver fem års garanti, men også et tegn på at de ved deres produkt sjældent er fejlbehæftet og derfor kan "score lidt billige point" på den konto.

Ok - tja det er da i deres gode ret og måske forståeligt nok - eller?
- selvom det for mig virker undergravende på "international garanti" hvis man ikke engang kan holde en national garanti....

-  Så jeg havde dog ikke forestillet mig at Klarlund ville have taget penge for at udbedre fejlen under garanti perioden for et ur købt af anden dansk AD....

Jeg havde bedre kunnet forstå det, hvis uret var købt udenfor DK's grænser - da eksempelvis momsen i stort set alle andre lande er lavere end i DK...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Beskeder i denne tråd
Rolex garanti forsvinder (måske?) - af MadsA - 30-11-2016, 08:28 AM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af MadsA - 30-11-2016, 09:14 AM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af MadsA - 30-11-2016, 09:42 AM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af gmt-geek - 30-11-2016, 12:19 PM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af MadsA - 30-11-2016, 10:09 AM
Rolex garanti forsvinder (måske?) - af KimT - 30-11-2016, 12:52 PM
Rolex garanti forsvinder (måske?) - af mortenmol - 30-11-2016, 03:38 PM
Rolex garanti forsvinder (måske?) - af KimT - 30-11-2016, 04:33 PM
Rolex garanti forsvinder (måske?) - af tg - 01-12-2016, 12:26 AM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af keldw - 05-12-2016, 11:58 AM
RE: Rolex garanti forsvinder (måske?) - af MadsA - 05-12-2016, 12:50 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)