27-11-2016, 11:21 PM
(26-11-2016, 04:47 PM)dwndler Skrev: Hvis du havde læst hans første indlæg vil du kunne se, at hans budget ligger omkring 20.000. Hvilken Rolex model større end 36mm fås nu om dage til ca. 20k?Jeg har skam læst det og hvis du havde læst mit (ordentligt), så står der vist ikke noget om, at man kan få en større Rolex model til 20K. Min pointe var blot, at han måske skulle prøve et 36mm ur først inden han køber det over nettet ubeset (som trådstarter spørger ind til). Jeg ville personligt hellere have et større ur, som ikke var Rolex (man kan få mange lækre ure til 20K, som ikke er Rolex og som er større end 36mm) - fremfor at gå på kompromis med størrelsen.
Alle de forhandlere jeg har nævnt er danske forhandlere og alle sammen good guys med yderst god reputation (btw. ejeren af chrono.dk ejer også dette forum men det var du vel også klar over eller?) og mig bekendt har jeg aldrig set eller hørt om, at de skulle have et fake/franken Rolex (eller andet mærke) ur til salg.
De gode kopier og Franken Rolex der er umulige at se forskel/spotte har jeg ikke set endnu (har dog ikke været ret meget i Rolex verden) men når de er så hårde at gennemskue er de som regel til nogle modeller der koster par hundrede tusinde kroner der ligger langt over hans budget. Og skulle han (eller du for den sags skyld) være i tvivl om et bestemt ur kan man altid spørge på forskellige forumus og FB grupper for at høre hvad andre mener.
Vi er heller ikke uenige om det næste - jeg skriver, at jeg ville købe hos en dansk forhandler, som kan sit kram - du nævner nogle gode danske forhandlere og jeg nævner intet om dem, så ved ikke helt hvad din pointe er med din kommentar.
Sidst, men ikke mindst, så passer det langt fra, at det er modeller til flere 100K, som bliver kopieret - du kan få stort set alle Rolex som kopier - nogle bedre end andre, men et af de mest (og bedst) kopierede er nok Sub - i alle afskygninger. De bedste kopier er så gode, at jeg vil vove den påstand, at det for en gennemsnitlig ur-nørd, stort set er umuligt at spotte dem på armen, næsten umuligt selvom du har det i hånden og svært, selv hvis du står med originalen ved siden af. Jeg er IWC mand og fik da sved på panden, da jeg fandt ud af hvor gode kopier man kan få af det IWC Spitfire jeg havde købt på Chrono24 uden B/P.
TioMalo - hvorfor var du så længe om det? Jeg vidste mit indlæg ville få dig ud af busken
Forsat god aften...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)