22-11-2016, 08:59 AM
(21-11-2016, 09:33 PM)ADHD Skrev: Hej..
Jeg er en ung mand på 27 som har gået med ure siden jeg var 16år.
Har i et helt år kigget på rolex ure på nettet osv. Da det bare er min drøm at eje et sådan ur....
Jeg skal giftes med min kæreste om 3måneder og har fået hende overtalt til jeg godt må få et rolex ur i forbindelse med brylluppet med den betingelse at hendes navn og det bliver ingraveret i uret på indersiden af skiven.. den side mod armen :)
Nu er problemet så jeg er kommet i tvivl om hvilken type ur jeg godt kan lide..
hælder nok mest til datejust og submariner.....
spørgsmålet er så:
Er det dumt og købe et brugt rolex ur online uden papir og uden at se det først....
og kan man godt få et pænt brugt rolex på lav budget ca 20000 ?
Hej og velkommen til,
Jeg har indtil dags dato ikke set eller hørt nogen der fik graveret noget på indre side af skiven. Men hver mand (eller kvinde) sin lyst. Du skal dog skille uret af og husk nu, at skiven ikke er den tykkeste men jeg tror nok, at det kan lade sig gøre. Og er du 100, at du mener skiven og ikke bagkassen?
Til spørgsmål om det er dumt, at købe brugt rolex uden papirer og uden at havde set uret først kan jeg svare både og, men i dit tilfælde, hvor du tilsyneladende ingen erfaring har, vil jeg nok sige, ja, det vil være dumt.
Ikke så meget, at købe rolex uden papirer, som, at købe rolex (eller andet ur) uden at prøve det først eller i det mindste kende modellen godt nok, at kunne handle online (ubeset).
Ja, men kan få et pænt Rolex for ca. 20.000 men du kan ikke få en Submariner til 20.000. Hvis dette er dit budget vil jeg søge efter Datejust (36mm) eller Date/Air-King (34mm) evt. Oyster Perpetual (34mm uden dato).
Jeg vil kigge hos danske forhandlere af brugte ure (dreamwatch.dk, chrono.dk, timetowatch.dk, mywatch.dk) og evt. spørge hos nogle urmagere der sælger brugte ure (i Kbh. - Bo Mølbak har par stykker, Franz Jaeger & Me har sikkert også men næppe til 20k).
Du får ikke nødvendigvis boks og papirer med uret med du får minimum 1 års garanti på værket, samt er du også 1005 sikker, at uret er originalt.
Du kan også se efter ure på vintageure.dk og dba.
Held og lykke og del gerne dit indkøb med os her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)