Danske forhandlere - gode/dårlige erfaringer?
"Hej John,

Jeg forstår godt problemet - men hvis man som erhvervsdrivende - urhandler eller ej - vælger at give potentielle kunder - seriøse eller mindre seriøse - muligheden for at kontakte forretningen pr. mail, så giver det ikke mening ikke at svare.
Så giver det bedre mening at skrive på sin hjemmeside: "Kontakt os pr. telefon eller kom forbi til snak om dit nye ur..." - eller hvordan man nu ønsker at formulere det.

Så jeg kigger forbi den lokale - og så må se om der kan komme en handel ud af det.

- Tom"

Det er nu stadigvæk ikke spørgsmålet om medie men det, hvad kommunikation indeholder.
Ringede folk flere gange og spurgte gang efter gang i telefon hvor stor rabat man kan opnå hvis ditten og datten og når forretningen så oven i købet kan høre fra sine kollegaer at de har blevet kimet ned nøjagtigt med de samme spørgsmål, ville de ikke hellere tage mere telefonen når nummerviseren viser et bestemt telefonnummer.
Eller skrev "kunde" breve hvor de ligeledes spørger de samme ting og sender så fotokopien af sit oprindeligt brev samtidigt til mange andre handlende, ville breve ikke heller blive åbnet.
Det drejer sig ikke om mediet men indeholdet af beskeden (som bliver ignoreret).
Nu peger man e-mail pga. at det er den nemmeste og hurtigste kanal for den her slags uforpligtende kommunikation.

Ligeledes, som Stenstrup pigen skrev her tidligere, har jeg hellere ikke oplevet at mit forsøg for at komme i kontakt var afvist.

Men nok om seriøse contra useriøse beskeder, du spurgte om erfaringer hos de danske autoriserede forhandlere og jeg vil, for en god ordens skyld gentage hvad jeg skrev tidligere: Efter mine erfaringer med Rolex forhandlere (nye eller vintage) vil jeg hårdnakket påstå at AD´en i Herning er den mest "business-minded" af dem alle. Rygterne fortæller dog at hvis du vil handle for et millionbeløb, få urene momset og eksporterer dem ud fra EU, sidder du nok bedst og mest behageligt på kontoret hos Povl Klarlund på Vestergade i København... ;-)
Men vi handler her ikke for millioner og derfor er adressen Bredgade et-eller-andet i Herning. Bossen hedder Steffen og er en vaskeægte jysk kødmand og bliver hjulpet af den dygtige urmager Henrik. Og som i alle andre steder i landet, kræver det seriøst og ligetil måde at handle. Ingen forhandlere er interesseret om at høre hvad de kommende kunder ville gøre hvis de arvede eller vandt i lotto.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Danske forhandlere - gode/dårlige erfaringer? - af TioMalo - 13-10-2016, 10:56 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)