12-10-2016, 11:13 PM
(12-10-2016, 10:56 PM)TioMalo Skrev:(12-10-2016, 09:30 PM)tomsoro Skrev: Ja, det er også lidt min egen foreløbige konklusion - og som sagt vil jeg prøve at gå ind i butikken inden længe.
Men omvendt - hvorfor i alverden vælger forhandlerne så at gøre det muligt at kontakte dem via mail, når ikke vil / har tid til at svare?
Ok - det kan jeg jo prøve at spørge dem om.
Under alle omstændigheder skal mit 14 år gamle og trofaste TAG-Heuer Kirium F1 altså have sig en ordentlig bøf af en storebror![]()
- Tom
Hej Tom
Som Kim meget høfligt skrev, urforretninger svarer ikke for mails pga. at folk spørger alt muligt og ofte så gennemskueligt og diffust, uden seriøse intentioner for at handle... de fleste mails de modtager, indeholder en ønske om at opnå rabat - og ofte er der en lang liste ref. numrer og forslag om at forretningen svarer snarest og fortæller hvor mange procenter man kan få.
Jeg har haft den blandet fornøjelse for at se hvad der var samlet i en Rolex AD´s indbakke i løbet af weekenden og ditto hos to brugt- / vintage forhandlere.
Jeg undrer mig ikke at de ikke svarer for mails. Hvad ville du gøre med 70 - 80 mails efter en weekend hvor de fleste spørger "hvad er din sidste pris for følgende referencenumrer:..." Urforretninger ved at den samme mail er sendt til flere andre handlende.
Ring - og forvent ikke at du får svar for dine evt. rabatønsker. Efter telefonisk kontakt møder man op og SÅ kan man begynde at snakke forretninger.
M. C. Mortensen i Herning er Rolex AD som er absolut både service- og "forretningsminded" når kunden viser seriøs interesse.
Når flere AD´er ikke svarer for ens mails burde man i stedet for at skælde de handlende ud som useriøse, spørge sig selv "hvorfor mon har de ikke svaret...?"
Vh. John
Hej John,
Jeg forstår godt problemet - men hvis man som erhvervsdrivende - urhandler eller ej - vælger at give potentielle kunder - seriøse eller mindre seriøse - muligheden for at kontakte forretningen pr. mail, så giver det ikke mening ikke at svare.
Så giver det bedre mening at skrive på sin hjemmeside: "Kontakt os pr. telefon eller kom forbi til snak om dit nye ur..." - eller hvordan man nu ønsker at formulere det.
Så jeg kigger forbi den lokale - og så må se om der kan komme en handel ud af det.
- Tom
- Tom
// DSSD D-Blue
// DSSD D-Blue

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)