07-10-2016, 08:54 AM
(07-10-2016, 06:46 AM)MadsA Skrev: Jeg har selv et 114060, og det er et ganske fint ur, omend min smag i ure har ændret sig, hvorfor nu jeg foretrækker de de ældre modeller.
Her er et til sammenligning![]()
En smule mere elegant vil jeg mene.
Ydermere er det langt mere behageligt at gå med grundet den lave "plastik"-vægt. Forskellen er jo blandt andet, at lænkens led er massive på 114060, mens de på 14060 (og tidligere modeller) er hule. En opgradering som var længe ventet. Kvalitetsmæssigt er 114060 langt, langt foran 14060, men komfortmæssigt mener jeg, at 114060 halter lidt efter. Mikrojusteringen på 114060 er lækker, og jeg gør ofte brug af det.
Hvad du skal købe nu, skal jeg ikke gøre mig klog på, men en joker kunne være Oris Diver 65. Prisen skal nok holde sig pænt, men det er et specielt design
Jeg bliver mindre og mindre i tvivl om at et 114060 er det ur jeg efterstræber mest, når jeg ser dit første billede. Hold nu op hvor er det et flot ur.
Som jeg skrev i mit indledende indlæg så er det netop det jeg syntes er så fascinerende med ure, at man ændrer smag løbende, som man gør sig nogle erfaringer. Jeg syntes personligt at et 114060 tiltaler mig mere pga. den samlede kvalitetsoplevelse, men så igen er dine argumenter for at vælge et 14060 jo ikke til at argumentere imod. Jeg har ikke haft fornøjelsen af at prøve et 14060 endnu, men sammenlignet med et Omega Seamaster PO som i sin tid var det jeg gik efter da min interesse begyndte, så er et 114060 meget komfortabelt på armen.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)