21-08-2016, 04:24 PM
Min Mercedes-Benz W123, 230E fra 1983 lever og har det godt. Den har netop rundet 230000 km.
Jeg købte den i 2006, hvor den havde gået 132000.
Den afløste en 300d, som havde været Taxi.
Så jeg har efterhånden kørt W123 i en del år.
Før det havde jeg en Citroën 2CV i 13 år.
Men: "Alting har sin tid....", og jeg har fået lyst til at træde ind i det 21. århundrede på bilområdet.
For en måned siden skiftede jeg min Sony Ericsson dumb phone ud med en iPhone 4S, og jeg er blevet helt glad for den....så det er da ved at gå helt galt!
Sidste uge prøvede jeg den faceliftede Up!, og den kører fantastisk.
Her i sommerferien lejede vi en Audi A3 i Flensburg og kørte til Vezio ved Varenna ved Comosøen.
Vi kørte over Splügen Pass, i alt knapt 3000 km og brugte benzin for 1500kr., svarende til 17,7 km/l.
Vi kørte sjældent under 125 på motorvej.
Så er det jo, at det kan mærkes, at der har været en vis udvikling inden for biler.
Derfor mine overvejelser om, at der måske er en anden, der skal have fornøjelse af min W123.
For det er jo netop det, det er; en fornøjelse at køre i sådan en bil.
/
Kristen
Jeg købte den i 2006, hvor den havde gået 132000.
Den afløste en 300d, som havde været Taxi.
Så jeg har efterhånden kørt W123 i en del år.
Før det havde jeg en Citroën 2CV i 13 år.
Men: "Alting har sin tid....", og jeg har fået lyst til at træde ind i det 21. århundrede på bilområdet.
For en måned siden skiftede jeg min Sony Ericsson dumb phone ud med en iPhone 4S, og jeg er blevet helt glad for den....så det er da ved at gå helt galt!
Sidste uge prøvede jeg den faceliftede Up!, og den kører fantastisk.
Her i sommerferien lejede vi en Audi A3 i Flensburg og kørte til Vezio ved Varenna ved Comosøen.
Vi kørte over Splügen Pass, i alt knapt 3000 km og brugte benzin for 1500kr., svarende til 17,7 km/l.
Vi kørte sjældent under 125 på motorvej.
Så er det jo, at det kan mærkes, at der har været en vis udvikling inden for biler.
Derfor mine overvejelser om, at der måske er en anden, der skal have fornøjelse af min W123.
For det er jo netop det, det er; en fornøjelse at køre i sådan en bil.
/
Kristen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)