Swatchgroup og levering af værker.
(05-08-2016, 10:59 PM)whoa Skrev: Det skal der dælme også være plads til! Men den der "det er lort"  er så indsnævret et syn! Alle skal da helt sikkert købe hvad de har lyst til, men man er nød til at se objektivt på tingene istedet for at lade følelser, markedsføring eller andet styre det! Og som minimum argumentere sagligt for tingene! Det er jo så min mening! Og jeg er lige glad for mine ure om det er swiss, micro, japansk eller hvor de er lavet! Jeg køber hvad der gør mig glad, uanset hvem der har lavet skidtet! Og det gælder nu generelt hele vejen ved alt jeg køber :-) nå det var nok med det! God weekend folkens :-)

/insert clever or funny note here\

Ja da - "det er lort" er tegn af indsnævret syn og brugen af ordet på en tråd her er både dårligt opførsel og dårligt sprogbrug.
Men den eneste som taler om afføring i dette sammenhæng er dig - citat:"Hvorfor er mikromærker lort?" og så i dit andet indslag "Men den der "det er lort"  er så indsnævret et syn!" "man er nød til at se objektivt på tingene istedet for at lade følelser, markedsføring eller andet styre det!"
Jeg ser ikke så mange følelser i det faktum at mange (ikke alle, dog) micromærkeproducenter prøver at tjene nemt penge ved at producere "swiss made" ure ved at sætte sammen billige basis schweizerværker i kina producerede urkasser og ved at balancere og spekulere ved reglen om de "60% schweizisk" for at kunne kalde uret "swiss made". Der er ingen urinteresse eller ægte iværksætterdrive i det. Den slags forretningsfolk kunne lige så godt sælge brugte biler eller kartofler, bare der var noget kortsigtet gevinst at indhente.
Der er dog nogle ildsjæle, fx. manden bag Kobold Watches (som jeg ellers ikke kan lide pga. IMHO rodet design) Michael Kobold som i alder af 19 år begyndte at samle sine ure ved køkkenbordet og hvis ureventyr har udviklet sig lige efter konceptet om den amerikanske forretningsdrøm, en ægte æskepot-historie - uden dog at han skulle have blevet multimillionær - hvad jeg ved.
Og der er andre gode eksempler - og så rigtigt mange som udelukkende tror på en hurtig gevinst. Det er der intet galt om heller men det skulle helst ske uden at godtroende mennesker tror at det er idealismen og urinteressen som driver værket.
That´s why (man har et kritisk syn til micromærkerne).

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • jk
Svar

Beskeder i denne tråd
Swatchgroup og levering af værker. - af KimT - 29-06-2016, 10:44 PM
Swatchgroup og levering af værker. - af KimT - 30-06-2016, 04:06 AM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 04-07-2016, 07:41 PM
Swatchgroup og levering af værker. - af issing - 05-07-2016, 03:56 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 05-07-2016, 06:53 PM
Swatchgroup og levering af værker. - af KimT - 04-08-2016, 07:07 AM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 04-08-2016, 01:05 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 04-08-2016, 09:20 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af whoa - 05-08-2016, 09:31 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af whoa - 05-08-2016, 10:59 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af TioMalo - 06-08-2016, 12:17 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 05-08-2016, 11:50 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af whoa - 06-08-2016, 02:21 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af whoa - 06-08-2016, 08:00 PM
RE: Swatchgroup og levering af værker. - af jk - 06-08-2016, 10:14 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)