25-07-2016, 03:17 PM
(25-07-2016, 09:27 AM)mickiii Skrev: Super, tak for svar. Jeg føler mig lidt mere sikker på at det ihvertfald ikke er fake det jeg kigger på :). Men generelt, kan man sige noget om at det er mere tilrådeligt at købe et lettere brugt eller et nyt? Her tænker jeg lidt på garantien også, da jeg kan se at den ændrede sig for nylig ved Rolex.
Jeg ved ikke hvad der kan være galt, men den kommer frem når jeg klikker på linket.
Heh, dine links er OK, jeg kunne bare ikke i huj&hast se forskellen mellem US $ og €
Ja - det er absolut mere tilrådeligt at la´ en anden at betale kantstensafskrivningen.
Hvad angår garantien - Rolex går ikke i stykker. En enkelt og ekstremt sjældent gang kan uret være fejlbehæftet men det har det så været fra fabrikken af (købte en gang i 1984 et nyt Seadweller fra AD´en i Esbjerg og uret skiftede ikke dato efter at den havde nået til den 24. i måneden). I de ca. 45 år jeg selv har aktivt puslet og hustlet med Rolex sportsmodeller, har jeg ikke en gang hørt om deciderede fejl som dukker op i et 1 - 2 år gammelt Sub, for eksempel. Hvad der kan være og ofte er, er justering i gangen eller demagnetisering af uret.
Ved at købe et "meget lidt brugt Rolex" kommer du at kunne få ca. det, du selv har betalt når du skal af med uret eller bytter til nyt - altså, det kræver dog at du har købt ind "fornuftigt". Og det er en kunst man skal øve sig i, priserne af ½-nye Rollies varierer ikke voldsomt meget men der er forskelle.
Held og lykke med urkøbet og husk at der står ikke nødvendigvis behårede sydlandske svindlere bag hver buske og at man med brug af almen fornuft er pænt garderet ind.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)