16-07-2016, 03:13 PM
(16-07-2016, 12:38 PM)ultoman Skrev: Ting man ikke ved noget om, skal man jo som udgangspunkt prøve at lade være med at kloge sig på.
På trods af ovenstående, vover jeg alligevel pelsen![]()
Kunne man ikke forstille sig at det som vi ser, er en bobble der brister, som vi også tidligere har set det på boligmarkedet.
Det er min opfattelse (det er her jeg kloger mig på noget jeg ikke ved), at tegner vi en graf hvor vi sammenligner inflationen med prisstigninger på ure, så er urene steget langt hurtigere end inflationen. Sker dette længe nok, vil det jo ende med at boble til sidst brister. Måske er det det vi er vidne til nu. o.O
Det lyder rigtigt nok. Især Rolex er steget kraftigt, men er de sidste par år har Omega og Cartier givet dem hård konkurence. Der vil larid være kunder til dyre ting uanset prisen, men på den lange bane når færre og færre vil være med går det galt.
Jeg har hørt nogle gange at dem, der sælger ting i den lave prisende samt op til mellem niveau, tjener mere end dengang de gik fra at sælge ting i mellemprisklassen og højt oppe.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)