Rem "farvelade"
I en tidligere tråd besværede(?) jeg mig lidt over, at have været nødt til at anlægge reserveremmen på "Alaska".
Det skete ud fra konstateringen, at mine ure jo ikke er en "Fjernafdeling af Omega Museet", og at urenes brug er en primær glæde.

Remskiftet kom til at se således ud:

İmage

I den forbindelse foreslog Avantismo, at Alaskaen udmærket kunne bæres på en sort natorem.
Således inspireret, stod det mig klart, at jeg blindt havde "vadet ned ad "Originality lane", og at en uoriginal rem-bestykning burde prøves.

Besjælet af denne gode ide, begav jeg mig ud på "rem markedet" - Det blev en blandet fornøjelse.

Jeg fandt en side med nogle ganske gedigne (moderat/dyrt prissatte) 2-delte natoremme, og gik i gang med at bestille "en håndfuld"
Da jeg havde læsset i indkøbskurven, gik jeg til næste og fik en oversigt over det bestilte, samt en underlig meddelelse:
... om jeg havde noget imod, at mine købsdata blev registreret i USA?

Fuld af forundring, begyndte jeg at lede efter firmaets domicil på deres salgsside.
Ikke den mindste information om adresse - end ikke under "about us", hvor der blot stod, at de er verdens bedste forhandler.
Internettet kunne løse gåden, at firmaet ligger i USA.

Jeg blev edderspændt rasende, og anvendte en række udtryk, der ikke egner sig til skriftlig gengivelse; men benævnelserne var i boldgaden:
Fladpander, lusede amatører, skidesprællere og klamphuggere - alt sammen blot gradbøjet en tand værre.

Nej! - det ved alt der er mig kært, at jeg ikke skal have mine handelsinformationer registreret i USA.
Der er såmænd nok, der uden tilladelse registreres samme sted.
Tilsvarende ønsker jeg heller ikke, ved yderligere omkostning, at "hale" varen hjem over EU's toldmur.
Det er muligt, at jeg ved at "dykke yderligere ned i min indkøbskurv" kunne have fået information om forretningens domicil.
Det får stå hen i det uvisse, for jeg afbrød omgående handelen.

En helt igennem mærkværdig oplevelse, da national beskedenhed og ydmyghed ikke just er en karakteristisk amerikansk paradedisciplin.

Jeg fortsatte min søgen; men fandt ikke helt, hvad jeg søgte indenfor EU.
I stedet blev indkøbet ledt i en retning af nogle forhåndsvis billige silikone remme.
Dette valg truffet for, blot at afprøve noget andet end originalbestykningen på Alaska - og uden tyngende omkostninger.

Nedenstående gennemgang omfatter, hvad jeg fik fumlet mig til af - lad os kalde det "anderledes remme" til Alaska.

Hvid
Den første er en "original"-lignende glat silikonerem:
İmage

İmage

İmage

Sort
Den næste er den eneste "profilerede" rem (i denne omgang). Den er præget med lidt reliefmønster, der er vanskeligt at gengive.
İmage

İmage

İmage

Rød
RØD Gys - jamen når der nu er gilde, så osv. - der er i det mindste en rød kronografviser på uret.
İmage

İmage

İmage

Lænke
... as the raisin in the hotdog-end: en forsøgsvis montering af urets medfølgende originallænke.
İmage

İmage

İmage

Tjaeh og tjoeh - jeg ved (sgu) snart ikke.
Avantismo har IMHO ret i, at en sort rem i hvert fald ikke misklæder uret.

Den hvide er et uoriginalt forsøg på at blive i den (ferske) originalboldgade; men med tendens til at se lidt phimset ud.

Den røde er et interessant "kiks(?)", for jeg synes det er svært at beslutte sig for om den er kikset eller frisk/sjov.

Originallænken går man jo ikke fejl af; men den opfylder næppe eksperimentets formål, at "lege med det dramatiske urs opfordring til noget andet".

For øjeblikket er uret monteret - og bæres på den røde.
Jeg skal lige have den "afprøvet på mine naboer", der ofte vender det hvide ud af øjnene over mine ure  Icon_cool

Det ses, at fra "hvid" til "lænke", har projektet strakt sig over 19 minutter.
Heri er ikke regnet den tid, der anvendtes til at "nusse" om uret, rense bagkassen med en tandbørste, og i det hele taget "opleve" det med fingrene.
Det er en øvelse som Joepete ofte har beskrevet positivt. Hertil må jeg konstatere:
Avantismo havde ret med remmene, og Joepete havde også ret - Tak  Icon_Up

Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • Lars, phrede
Svar

Beskeder i denne tråd
Rem "farvelade" - af Geodoc - 26-06-2016, 01:33 PM
RE: Rem "farvelade" - af Avantismo - 26-06-2016, 02:19 PM
Rem "farvelade" - af cfnissen - 26-06-2016, 02:53 PM
RE: Rem "farvelade" - af Joepete - 26-06-2016, 08:03 PM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 26-06-2016, 09:15 PM
Rem "farvelade" - af phrede - 27-06-2016, 01:47 AM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 27-06-2016, 08:16 AM
RE: Rem "farvelade" - af Larsb - 27-06-2016, 08:32 AM
RE: Rem "farvelade" - af cfnissen - 27-06-2016, 11:56 AM
RE: Rem "farvelade" - af onkeldunkel - 27-06-2016, 10:21 AM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 28-06-2016, 10:47 AM
RE: Rem "farvelade" - af KimT - 28-06-2016, 12:16 PM
RE: Rem "farvelade" - af henriksen41 - 28-06-2016, 02:20 PM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 28-06-2016, 11:32 PM
RE: Rem "farvelade" - af PHO - 28-06-2016, 06:38 PM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 28-06-2016, 08:06 PM
RE: Rem "farvelade" - af phrede - 28-06-2016, 10:34 PM
RE: Rem "farvelade" - af Geodoc - 28-06-2016, 11:13 PM
RE: Rem "farvelade" - af PHO - 28-06-2016, 08:51 PM
Rem "farvelade" - af phrede - 29-06-2016, 12:10 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)